Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
أثر دعامات التعلم في إستراتيجيه التعلم الإلكتروني القائم على المشروعات في تنمية مهارات إنتاج الانفوجرافيك التعليمي لدى طلاب تكنولوجيا التعليم
Faculty
Specific Education
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Journal:
Volume:
Keywords :
, دعامات التعلم , إستراتيجيه التعلم الإلكتروني القائم
Abstract:
The aim of the current research is to specify the kind of learning Scaffolds (general and specific) appropriate for developing the skills of producing static educational infographics in the project-based e-learning strategy of educational technology students, The used an analytical descriptive approach, a semi- empirical approach, The research steps also included selecting a sample of (60) male / female students from the second year students in the Department of Educational Technology, Faculty of Specific Education, Zagazig University, Where the experiment was conducted on two experimental groups, one studying according to the general scaffolds kind of the project-based e-learning strategy and the other studying according to the specific scaffolds kind of the project-based e-learning strategy, The measuring tools consisted of the achievement test, the observation card, and the product evaluation, The results showed that there were statistically significant differences at the level of (0.05) between the mean scores of the students of the two experimental groups in the post application of the observation card and the product evaluation card in favor of the second experimental group that was studied according to the specific scaffolds kind of the project-based e-learning strategy, The results also indicated that there were no statistically significant differences at the level (0.05) between the mean scores of the two experimental groups in the post application of the achievement test related to the cognitive aspects of the educational infographic production skills of the students of the research sample.
Author Related Publications
Department Related Publications
Ehab Tarek Desouky Ibrahiem, "نظام خبير لتنمية مهارات طلاب تكنولوجيا التعليم بكليات التربية النوعية على التعامل مع المكتبات الرقمية (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Gamal Abdelsamiea Mahmoud Saliem, "استخدام الوسائل التعليمية فى تدريس مادة الرسم الهندسى لطلاب المدارس الثانوية الصناعية (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Gamal Abdelsamiea Mahmoud Saliem, "فعاليةاستخدام الوسائل التكنولوجية للتعليم لتدريس مادة المحركات وأثره على تنمية الاتجاهات لدى طلبة التعليم الصناعى (دكتوراة)", لايوجد, 1900
More
Mohammed Abdelrahman Abedelmoneim , "تأثير العلاقة بين أساليب تنظيم المحتوى فى برامج الكمبيوتر التعليمية والاسلوب المعرفى للمتعلم فى كفاءة التعلم وبقاء أثره (دكتوراة)", لايوجد, 1900
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف