أثر دعامات التعلم في إستراتيجيه التعلم الإلكتروني القائم على المشروعات في تنمية مهارات إنتاج الانفوجرافيك التعليمي لدى طلاب تكنولوجيا التعليم

Faculty Specific Education Year: 2024
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: Volume:
Keywords : , دعامات التعلم , إستراتيجيه التعلم الإلكتروني القائم    
Abstract:
The aim of the current research is to specify the kind of learning Scaffolds (general and specific) appropriate for developing the skills of producing static educational infographics in the project-based e-learning strategy of educational technology students, The used an analytical descriptive approach, a semi- empirical approach, The research steps also included selecting a sample of (60) male / female students from the second year students in the Department of Educational Technology, Faculty of Specific Education, Zagazig University, Where the experiment was conducted on two experimental groups, one studying according to the general scaffolds kind of the project-based e-learning strategy and the other studying according to the specific scaffolds kind of the project-based e-learning strategy, The measuring tools consisted of the achievement test, the observation card, and the product evaluation, The results showed that there were statistically significant differences at the level of (0.05) between the mean scores of the students of the two experimental groups in the post application of the observation card and the product evaluation card in favor of the second experimental group that was studied according to the specific scaffolds kind of the project-based e-learning strategy, The results also indicated that there were no statistically significant differences at the level (0.05) between the mean scores of the two experimental groups in the post application of the achievement test related to the cognitive aspects of the educational infographic production skills of the students of the research sample.
   
     
 
       

Author Related Publications

    Department Related Publications

    • Emad Mohamed Hassan Salem, "فعالية بعض أنماط التعلم التعاوني باستخدام الفيديو التفاعلي في تنمية مهارات المونتاج الإلكتروني لدى طلاب تكنولوجيا التعليم (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
    • Amal Elsayed Ahmed Eltahier, "مقترح لتفعيل دور التربية العملية بقسم تكنولوجيا التعليم", مجلة كلية التربية جامعة حلوان, 2016 More
    • Samah Zaghlol Hassan Bakeer Hassan, "التفاعل بين نمطي تقديم محتوى الإنفوجرافيك الثابت (كلي– جزئي) ببيئة تعلم إلكترونية والأسلوب المعرفي (تحمل الغموض- عدم تحمل الغموض) وأثره في تنمية مهارات تحليل النظم والكفاءة الذاتية الأكاديمية لدى طلاب شعبة إعداد معلم الحاسب الآلي", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
    • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "أثر التفاعل بين حجم مجموعات ممارسة الأنشطة الإلكترونية (صغيرة، متوسطة، كبيرة) ببيئة التعلم المقلوب و أسلوب التعلم (نشط، تأملي) في تنمية مهارات برمجة قواعد البيانات لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", المجلة العلمية للدراسات والبحوث التربوية والنوعية, 2019 More
    • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر التفاعل بين أنماط عرض الخرائط الذهنية الإلكترونية والأسلوب المعرفي على تنمية التحصيل ومهارات التفكير البصرى لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. "The Impact of the Interaction Between Display Styles of Electronic Mind Maps and Cognitive Style on the Development of Achievement and Skills of Visual Thinking in Educational Technology Students".", 2024 More
    Tweet