Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
تصميم بيئة إلكترونية قائمة على التفاعل بين نمط عرض التعلم المصغر والأسلوب المعرفى لتنمية مهارات توظيف التعلم المعكوس لدى طالبات رياض الأطفال
Faculty
Specific Education
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
hend Imad Hamouda Salameh
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
Volume:
Keywords :
تصميم بيئة إلكترونية قائمة , التفاعل , , , التعلم
Abstract:
Title: Designing an Electronic Environment Based on the Interaction between the Micro- Learning Model and the Cognitive Style for Developing the Skills of Employing Flipped Learning among Kindergarten Female Students. Researcher: Hend Emad Hmouda Salama. Position: Assiatant teacher at Education Technology Department, Faculty of Specific Education, Zagazig University. Degree: Doctorate degree in specific education, Educational Technology. College and University: Faculty of Specific Education, Zagazig University. Abstract: The aim of the current research is to reveal the design of an electronic environment based on the interaction between the micro-learning model and the cognitive style for developing the skills of employing flipped learning among kindergarten students, The experiment was conducted on a sample of (80) female kindergarten students at the Faculty of Early Childhood Education, Zagazig University, and the research sample was divided into four groups: the first experimental group: the synchronous micro-learning display style and the reflectivity cognitive style, the second experimental group: the synchronous micro-learning display and the cognitive-impulsive style, the third experimental group: the consecutive micro-learning and the reflectivity cognitive style, the fourth experimental group: the consecutive micro-learning and the cognitive-impulsive style, The research used three research tools, namely: the cognitive style test (Impulsive and Reflectivity) - the familiar forms pairing test - the achievement test to measure the cognitive aspect of the skills of using flipped learning, and a note card to measure the skill performance of the skills of using flipped learning, The results indicated that there was a statistically significant difference at the level (0.05) between the mean scores of the four experimental groups due to the interaction between the presentation style of micro-learning (Consecutive / Synchronous) and the cognitive style (Reflectivite/ impulsive) in the post-measurement of the cognitive achievement test related to the acquisition of knowledge. Flipped learning employability skills, This difference came in favor of the consecutive micro-learning display style with the reflectivity cognitive style, and there was a statistically significant difference at the level (0.05) between the mean scores of the four experimental groups due to the interaction between the micro-learning display style (Consecutive / Synchronous) and the cognitive style (Reflectivite / Impulsive) in the post-measurement of the observation card of the practical performance of flipped learning employability skills, and the difference came in favor of the consecutive micro-learning display style and the reflectivity cognitive style.
Author Related Publications
hend Imad Hamouda Salameh, "أثر استخدام التعلم التشاركي القائم على الجيل الثانى للويب فى تنمية مهارات تصميم الكائنات التعليمية التفاعلية لدى طالب تكنولوجيا التعليم", 2024
More
Department Related Publications
Naglaa Saied Mohamed Ahmed, "فاعلية إستخدام الألعاب الإلكترونية التعليمية علي تنمية مهارات التفكير وحل المشكلات التعليمية عند التلاميذ.", مجلة دراسات بحوث التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2020
More
Naglaa Saied Mohamed Ahmed, "أثر وعي معلمات رياض الأطفال بتطبيقات الذكاء الرقمي علي النمو المعرفي لدي الأطفال.", مجلة رابطة التربويين العرب, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022
More
Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر التفاعل بين نمط الفيديو القائم على التعلم المصغر (خطى/ تفاعلي) وأسلوب تقديمه (أسئلة ضمنية/ تلميحات) على تنمية بعض مهارات البرمجة كائنية التوجه لدى طلاب الحاسب الآلي", الجمعية المصرية لتکنولوجيا التعليم, 2022
More
Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "Integrating Problem-Based Learning Into Blended Learning To Enhance Students’ Programming Skills", Journal of Positive School Psychology, 2022
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف