تصميم بيئة إلكترونية قائمة على التفاعل بين نمط عرض التعلم المصغر والأسلوب المعرفى لتنمية مهارات توظيف التعلم المعكوس لدى طالبات رياض الأطفال

Faculty Specific Education Year: 2024
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: Volume:
Keywords : تصميم بيئة إلكترونية قائمة , التفاعل , , , التعلم    
Abstract:
Title: Designing an Electronic Environment Based on the Interaction between the Micro- Learning Model and the Cognitive Style for Developing the Skills of Employing Flipped Learning among Kindergarten Female Students. Researcher: Hend Emad Hmouda Salama. Position: Assiatant teacher at Education Technology Department, Faculty of Specific Education, Zagazig University. Degree: Doctorate degree in specific education, Educational Technology. College and University: Faculty of Specific Education, Zagazig University. Abstract: The aim of the current research is to reveal the design of an electronic environment based on the interaction between the micro-learning model and the cognitive style for developing the skills of employing flipped learning among kindergarten students, The experiment was conducted on a sample of (80) female kindergarten students at the Faculty of Early Childhood Education, Zagazig University, and the research sample was divided into four groups: the first experimental group: the synchronous micro-learning display style and the reflectivity cognitive style, the second experimental group: the synchronous micro-learning display and the cognitive-impulsive style, the third experimental group: the consecutive micro-learning and the reflectivity cognitive style, the fourth experimental group: the consecutive micro-learning and the cognitive-impulsive style, The research used three research tools, namely: the cognitive style test (Impulsive and Reflectivity) - the familiar forms pairing test - the achievement test to measure the cognitive aspect of the skills of using flipped learning, and a note card to measure the skill performance of the skills of using flipped learning, The results indicated that there was a statistically significant difference at the level (0.05) between the mean scores of the four experimental groups due to the interaction between the presentation style of micro-learning (Consecutive / Synchronous) and the cognitive style (Reflectivite/ impulsive) in the post-measurement of the cognitive achievement test related to the acquisition of knowledge. Flipped learning employability skills, This difference came in favor of the consecutive micro-learning display style with the reflectivity cognitive style, and there was a statistically significant difference at the level (0.05) between the mean scores of the four experimental groups due to the interaction between the micro-learning display style (Consecutive / Synchronous) and the cognitive style (Reflectivite / Impulsive) in the post-measurement of the observation card of the practical performance of flipped learning employability skills, and the difference came in favor of the consecutive micro-learning display style and the reflectivity cognitive style.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • hend Imad Hamouda Salameh, "أثر استخدام التعلم التشاركي القائم على الجيل الثانى للويب فى تنمية مهارات تصميم الكائنات التعليمية التفاعلية لدى طالب تكنولوجيا التعليم", 2024 More

Department Related Publications

  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك في بيئة التعلم الإلكتروني القائم على الحالة وأثرها في تنمية مهارات حل المشكلات لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي", كلية التربية، جامعة دمنهور, 2017 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "التفاعل بين نمطي الإبحار والأسلوب المعرفي في بيئة التعلم المنتشر وأثره على إكساب المهارات الحاسوبية والتقبل التكنولوجي لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية، جامعة بنها, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "فاعلية التعلم المصغر القائم على محفزات الألعاب في تنمية بعض مهارات البرمجة لدى الطلاب الجامعيين الصم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التعلم الإلكتروني (المتزامن/ غير المتزامن) في بيئة التعلم الشخصية على تنمية مهارات بعض تطبيقات المستحدثات التكنولوجية والحاجة إلى المعرفة لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More
Tweet