Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
تصميم الألعاب الرقمية التحفيزية (الفردية- الجماعية) وأثرها فى تنمية المهارات الأساسية للكمبيوتر والتقبل التكنولوجى لدى التلاميذ المعاقين عقلياً القابلين للتعلم بفصول الدمج.
Faculty
Specific Education
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Marlin Esam Shawky Mekhaiel
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
Volume:
Keywords :
تصميم الألعاب الرقمية التحفيزية (الفردية- الجماعية)
Abstract:
: The aim of the current research is to reveal the design of gamification (individual - team) and its impact on developing basic computer skills and technological acceptance among Students with Intellectual Disabilities Able to Learn in Inclusion Classrooms, The experiment was conducted on a sample of (40) mentally handicapped students who are able to learn in the Inclusion Classrooms in primary schools in Sharkia Governorate. The research sample was divided into two experimental groups: the first experimental group studied individually, and the second experimental group studied in a group form, The research used three research tools, namely: the cognitive achievement test associated with skills, the observation card for the performance of those skills, and the technological acceptance scale for Gamification, After applying the research tools before and after and applying the Gamification environment to the sample members, results were reached that indicated that there was a statistically significant difference at the level (0.05) between the mean scores of the sample students as a whole in the pre and post application of the cognitive achievement test, the observation card, and the scale Technological acceptance in favor of dimensional application, The results of the research also indicated that there is a statistically significant difference at the level (0.05) between the mean scores of the first experimental group students and the scores of the second experimental group students in the post application of the cognitive achievement test, the observation card, and the technological acceptance scale in favor of the second experimental group.
Author Related Publications
Marlin Esam Shawky Mekhaiel , "أثر التفاعل بين أدوات التجول داخل المتاحف الافتراضية والاسلوب المعرفى فى تنمية مهارات انتاج الوسائط المتحفية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", 2024
More
Department Related Publications
Naglaa Saied Mohamed Ahmed, "فاعلية إستخدام الألعاب الإلكترونية التعليمية علي تنمية مهارات التفكير وحل المشكلات التعليمية عند التلاميذ.", مجلة دراسات بحوث التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2020
More
Naglaa Saied Mohamed Ahmed, "أثر وعي معلمات رياض الأطفال بتطبيقات الذكاء الرقمي علي النمو المعرفي لدي الأطفال.", مجلة رابطة التربويين العرب, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022
More
Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر التفاعل بين نمط الفيديو القائم على التعلم المصغر (خطى/ تفاعلي) وأسلوب تقديمه (أسئلة ضمنية/ تلميحات) على تنمية بعض مهارات البرمجة كائنية التوجه لدى طلاب الحاسب الآلي", الجمعية المصرية لتکنولوجيا التعليم, 2022
More
Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "Integrating Problem-Based Learning Into Blended Learning To Enhance Students’ Programming Skills", Journal of Positive School Psychology, 2022
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف