الإدارة الالكترونية في كليات التربية النوعية في مصر(بين الواقع والمأمول)

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 294/305
Authors:
Journal: دراسات و بحوث في التربية النوعية كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : الإدارة الالكترونية , كليات التربية النوعية , مصر(بين    
Abstract:
Electronic management is one of the most prominent modern administrative applications that have emerged over the past few years, due to its ability to keep pace with the enormous qualitative and quantitative development in the field of applying information technologies and systems, and the accompanying emergence of what can be called the ongoing information revolution or information technology revolution, which produced the Internet, in addition to that. It represents a kind of strong response to the challenges of the world of the twenty-first century, which summarizes globalization, digital space, the economics of information and knowledge, the Internet revolution, and the global information network, all its variables and movement trends ([1]). Electronic administration means converting all administrative and technical work in specific colleges that are of a paper nature into work of an electronic nature using various electronic technologies, and converting the various administration into a paperless administration. It includes a set of basics where paper exists but the administration does not use it extensively, and electronic archives are used instead. And e-mail, directories, electronic diaries, voice messages, and automated follow-up application systems, in administrative work within the various departments in those colleges and information security ([2]). Colleges of specific education have paid attention to electronic management, and have included it in some of their work. However, in many aspects, they still rely on traditional paper-based management, which wastes time and effort to no avail, which affects their efficiency and hence their institutional adoption.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "Preparing Classroom and Community Education Teacher in Egypt in the Light of the Information Revolution: A Case Study", Journal of American Science 2014;10(X), 2014 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "Towards an Effective Role of Students Activities to Face the Phenomenon of Violence in Egyptian Universities after the Revolutions of 25 January and 30 June: A Case Study", Journal of American Science 2014;10(X), 2014 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تفعيل دور التعليم المجتمعي في تنمية الوعى البيئي للدارسات " دراسة حالة "", مجلة كلية التربية - جامعة طنطا, 2016 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تصور استراتيجى لحصول كليات التربية النوعية فى مصر على الاعتماد المؤسسى " دراسة حالة "", مؤتمر التخطيط الإستراتيجي لجودة واعتماد المؤسسات الجامعية والتعليمية العربية نحو أفاق للتميز, 2012 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير التعليم الجامعي المفتوح في ضوء مبدأ العدالة التربوية والتنمية المهنية " دراسة حالة "", مجلة كلية التربية- جامعة بني سويف, 2013 More

Department Related Publications

  • Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "إنعكاسات إستخدام شبكات التواصل الإجتماعى على إنتشار ظاهرة العنف لدى طلاب الجامعات دراسة ميدانية على طلاب جامعة الزقازيق", كلية التربية -حامعة حلولن, 2014 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير إعداد معلم التربية الدينية لتحقيق التربية المدنيةالمعاصرة لتلاميذ مرحلة التعليم الأساسي", كلية التربية ، جامعة بني سويف, 2018 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الأمن التربوي للأسرة المصرية في ظل جائحة كورونا من وجهة نظر النخبة التربوية ( تصور مقترح )", كلية التربية ، جامعة سوهاج, 2021 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الطريق إلى التغيير التربوي", دار العلم والإيمان - مدينة دسوق, 2017 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021 More
Tweet