Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فعالية برنامج تدريبي قائم على استخدام تطبيقات الأجهزةاللوحية في تحسين مهارات ما قبل الكتابة لدى التلاميذ ذوي الإعاقةالفكرية البسيطة
Faculty
disability sciences and rehabilitation
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Journal:
Volume:
Keywords :
فعالية برنامج تدريبي قائم , استخدام تطبيقات
Abstract:
Pupils with mild intellectual disabilities suffer from a lack of pre-writing skills. The current study aimed to improve the pre-writing skills of pupils with mild intellectual disabilities, through a training program based on the use of tablet applications. The study sample consisted of (10) Pupils with mild intellectual disabilities, whose ages ranged between (6-10) years, with an arithmetic mean of (7.10) years, and a standard deviation of (1,286). Soha Ahmed Rifaat Abdullah, the researcher), a measure of pre-writing skills (prepared by / Reda Al-Husseini Ali, Soha Ahmed Rifaat Abdullah, the researcher), a checklist for measuring the skills of using the tablet (prepared by / Reda Al-Husseini Ali, Soha Ahmed Rifaat Abdullah, the researcher ), the training program based on the use of tablet applications (prepared by the researcher), and the results revealed that there are statistically significant differences at the level of 0.01 between the mean scores of pupils with intellectual disabilities in the experimental and control groups on the pre-writing skills scale after applying the training program in favor of Children of the experimental group, there are statistically significant differences at the level of 0.01 between the average ranks of pupils with intellectual disabilities in the experimental group on the pre-writing skills scale before and after applying the training program in favor of post-measurement, there are no statistically significant differences between the average ranks of pupils with intellectual disabilities Intellectual disability in the experimental group after applying the training program on the pre-writing skills scale in the post and follow-up measurements one month after the end of the training program. pre-write skills. Key words:Tablet applications - pre-writing skills - intellectual disability.
Author Related Publications
Department Related Publications
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "الألكسيثيميا وعلاقتها بتقدير الذات لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم", مجلة الطفولة والتربية- بكلية التربية للطفولة المبكرة- جامعة الإسكندرية, 2019
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الاجتماعية في تحسين جودة الحياة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم", جامعة بنها, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج إرشادي معرفي سلوكي لتنمية الذكاء الوجداني في خفض سلوك التنمر المدرسي لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم", بكلية علوم الإعاقة والتأهيل – جامعة الزقازيق, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج تدريبى لتنمية مهارات تقرير المصير فى تحسين الثقة بالنفس لدى طلاب المرحلة الإعدادية ذوى صعوبات التعلم", جامعة بنها, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج إرشادي معرفي سلوكي لتنمية الصمود النفسي في خفض الضغوط النفسية لدى طلاب المرحلة الإعدادية ذوي صعوبات التعلم", بكلية التربية- جامعة عين شمس, 2021
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف