Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فعالية برنامج للتعليم العلاجي قائم على استخدام الكمبيوتر في تنمية مهارات القراءة في اللغة الإنجليزية لطلاب الصف الخامس الإبتدائي ذوي صعوبات التعلم
Faculty
disability sciences and rehabilitation
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Journal:
Volume:
Keywords :
فعالية برنامج للتعليم العلاجي قائم , استخدام
Abstract:
Reading difficulties are one of the most prevalent topics among children with learning disabilities, and therefore the current study aimed to develop English reading skills for fifth-grade pupils with learning disabilities through a computer-based treatment program. The participants of the study were (14) pupils with difficulties in learning to read, who were equally divided into an experimental and a control group. The researcher used the Stanford-Binet Children's Intelligence Scale, the fifth picture, the Diagnostic Assessment Scale for Learning Difficulties for Fathi Al-Zayat (2007), the Rapid Neurological Sorting Test, Arabization of Abdel-Wahab Kamel (2007), the English Reading Skills Scale (prepared by / Muhammad Hassan, Reda Al-Husseini, Eman Bahaa ), a remedial education program based on the use of the computer (prepared by / Muhammad Hassan, Reda Al-Husseini, Eman Bahaa), and the results of data analysis showed the effectiveness of the program used in developing reading skills in English for the experimental group, as well as the continuation of the program’s effectiveness after follow-up. The researcher recommends the necessity of paying attention to programs designed to improve students' level of English language. Key words: Learning disabilities -treatment program- English reading skills- using computer
Author Related Publications
Department Related Publications
Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "العدالة الأكاديمية لأعضاء هيئة التدريس كما يدركها الطلاب وعلاقتها بالاندماج الجامعي لديهم.", كلية التربية - جامعة بنها, 2018
More
Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "تكامل مدخلي القياس محكي المرجع ونظرية الاستجابة للمفردة في تقييم المهارات الابتكارية في مادة العلوم لدى تلاميذ الصف الأول الإعدادي.", كلية التربية - جامعة سوهاج, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج إرشادي انتقائي لتنمية الذكاء الروحي في تحسين فاعلية الذات لدى طلاب المرحلة الإعدادية ذوي صعوبات التعلم", جامعة بورسعيد, 2021
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف