Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فعالية برنامج قائم على الألعاب التعليمية في تنمية مهارات القراءة الجهرية لتلاميذ الصف الخامس الابتدائي ذوي صعوبات تعلم القراءة
Faculty
disability sciences and rehabilitation
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Journal:
Volume:
Keywords :
فعالية برنامج قائم , الألعاب التعليمية , تنمية
Abstract:
The study aimed to prepare a program based on educational games and to identify its effectiveness in developing oral reading skills among fifth-grade students with reading difficulties. A list of diagnostic tests were applied (oral reading skills for fifth-grade students with reading difficulties, an observation card, and a training program prepared by the researcher) on the study sample consisting of (30) male and female students at Al-Jumhuriya elementary school, Althawra and Alwadi alsharqiu in Abu Hammad Administration in Sharkia Governorate. The study sample ages ranged between (9-10), Average(10.349) and Standara deviation(.385) the data were analyzed using parametric statistical methods such as paired samples t-test and Black's Adjusted Earning Ratio equation. The results showed the following، -There are statistically significant differences(0.05) between the mean scores of the experimental group students in the pre and post applications in the oral reading skills test and its total score among the fifth-grade students with reading learning difficulties in favor of the post application. -The program based on educational games is effective in developing the oral reading skills among fifth grade primary students with learning difficulties. -There are not statistically significant differences between the mean scores of the experimental group students in the post and follow-up applications in the oral reading skills test and its total score among the fifth-grade students with reading learning difficulties. Key words، Reading Difficulties- Oral Reading Skills
Author Related Publications
Department Related Publications
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "الألكسيثيميا وعلاقتها بتقدير الذات لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم", مجلة الطفولة والتربية- بكلية التربية للطفولة المبكرة- جامعة الإسكندرية, 2019
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الاجتماعية في تحسين جودة الحياة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم", جامعة بنها, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج إرشادي معرفي سلوكي لتنمية الذكاء الوجداني في خفض سلوك التنمر المدرسي لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم", بكلية علوم الإعاقة والتأهيل – جامعة الزقازيق, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج تدريبى لتنمية مهارات تقرير المصير فى تحسين الثقة بالنفس لدى طلاب المرحلة الإعدادية ذوى صعوبات التعلم", جامعة بنها, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج إرشادي معرفي سلوكي لتنمية الصمود النفسي في خفض الضغوط النفسية لدى طلاب المرحلة الإعدادية ذوي صعوبات التعلم", بكلية التربية- جامعة عين شمس, 2021
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف