Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فعالية استراتيجية مراقبة الفهم في تنمية مهارات القراءة الناقدة لدى طلاب كلية التربية النوعية.
Faculty
Specific Education
Year:
2023
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Salah Sheref Abdelwahab Ali
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
دراسات وبحوث في التربيه النوعيه كليه التربيه النوعيه
Volume:
Keywords :
فعالية استراتيجية مراقبة الفهم , تنمية مهارات
Abstract:
This research aimed to develop critical reading skills among students of the Faculty of Specific Education through the strategy of monitoring comprehension, and the problem of this research was identified in the weakness of critical reading skills among students of the Faculty of Specific Education and the lack of modern strategies for the development of these skills in these students, such as the strategy of monitoring comprehension and to reach a solution to this problem, this research went in a set of steps, perhaps the most important of which are: Building a list of critical reading skills suitable for classroom teacher students and community education, determining the foundations of developing critical reading skills through the comprehension monitoring strategy, determining the steps and procedures of the comprehension monitoring strategy, and measuring the effectiveness of the comprehension monitoring strategy to develop critical reading skills for the classroom teacher and community education by building a critical reading skills test, adjusting them, selecting a group of class teacher and community education students, numbering (60), applying the test to them beforehand, and then applying the program to the group Experimental and the number (30), and the application of the test on them dimensionally, and then applied tracking, and the research reached a set of results, perhaps the most important of which are: The effectiveness of using the strategy of monitoring comprehension in the development of critical reading skills among students of the Faculty of Specific Education.
Author Related Publications
Salah Sheref Abdelwahab Ali, "اثر بعض الطرق الوزنية لتقدير الدرجات على صدق الاختبارات مرجعية المحك ذات الاختيار من متعدد", مجلة كلية التربية ببنها جامعة الزقازيق, 2001
More
Salah Sheref Abdelwahab Ali, "القدرة على حل المشكلات ومهارات ما وراء المعرفة لدى العاديين والمتفوقين عقليا", مجلة كلية التربية جامعة عين شمس, 2003
More
Salah Sheref Abdelwahab Ali, "استخدام شبكة المعلومات الدولية وعلاقتها بكل من القدرة على حل المشكلات وتوجه الهدف الدافعى والتحصيل الدراسى لدى طلاب الجامعة", مجلة بحوث كلية الاداب جامعة المنوفية, 2004
More
Salah Sheref Abdelwahab Ali, "قلق الاختبار وعلاقته بسرعة الادراك واداء مهام الذاكرة العاملة", المؤتمر العلمى الثالث كلية التربية جامعة الزقازيق, 2005
More
Salah Sheref Abdelwahab Ali, "فعالية برنامج تدريبى قائم على مكونات الذكاء الوجدانى فى تنمية الابداع لدى تلاميذ مرحلة التعليم الاساسى", المؤتمر العلمى لكليتى التربية النوعية والحقوق جامعة الزقازيق, 2005
More
Department Related Publications
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "Towards an Effective Role of Students Activities to Face the Phenomenon of Violence in Egyptian Universities after the Revolutions of 25 January and 30 June: A Case Study", Journal of American Science 2014;10(X), 2014
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Using the Process Genre Approach on Developing Reflective Writing Skills and Genre Awareness of EFL Faculty of Specific Education Sophomore Students", المجلة التربویة لکلیة التربیة بسوهاج, 2020
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Utilizing the Social Constructivist Approach via Online Learning Environments to Enhance English Majors' Critical Writing Skills", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2022
More
Eman Ahmed Hany, "أبعاد تطبيق إدارة المعرفة بمدارس التعليم الثانوي الفني في محافظة الشرقية", كلية التربية جامعة الفيوم, 2019
More
Fatma Mohamed Bahgat, "الخدمات المساندة للطلاب ذوى الاحتياجات الخاصة بكلية التربية النوعية بجامعة الزقازيق فى ضوء تحقيق مبدأ تكافؤ الفرص التعليمية (دراسة تقويمية)", مجلة العلوم التربوية كلية الدراسات التربوية جامعة القاهرة, 2019
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف