إختلاف نمطي تقديم محفزات الألعاب الرقمية (ثابتة / متغيرة ) في بيئة تعلم إلكترونية وأثره على تنمية مهارات تصميم الفيديو الرقمي وإنتاجه لدى طلاب تكنولوجيا التعليم المعاقين سمعياً

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة الدولية للتعليم الالكتروني - الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلکتروني المجلة الدولية للتعليم الالكتروني - الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلکتروني Volume: 5
Keywords : إختلاف نمطي تقديم محفزات الألعاب الرقمية    
Abstract:
The effect of difference in the style of providing digital game stimuli (fixed /changing) in e-learning environment on developing the skills of digital video design and production for instructional students with hearing impairments Abstract: The current research aims to reveal The effect of difference in the style of providing digital game stimuli (fixed /changing) in e-learning environment on developing the skills of digital video design and production for for instructional students with hearing impairments .The research sample consisted of 18 students who are third-year students with hearing disabilities in the Department of instructional Technology, Faculty of Specific Education, Zagazig University , They were chosen randomly and divided into two equal experimental groups. The research used the experimental design (the design of the two experimental groups with a pre and post test) . The research tools was an achievement test for the cognitive aspects related to digital video design and production skills, and the skill observation card for the performance aspects related to digital video design and production skills . The current research found that there are statistically significant differences at the level (0.05) between the average scores of students in the post-application of the achievement test, and the skill performance observation card due to the main effect of the difference in the style of providing digital game stimuli (fixed / changing) in an e-learning environment in favor of Changing digital game stimuli delivery style.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "فعالية إستخدام الشبكات الاجتماعية فى تحسين آداء طلاب تكنولوجيا التعليم فى التربية العملية وخفض قلق التدريس لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2016 More
  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "أثر التفاعل بين حجم مجموعات ممارسة الأنشطة الإلكترونية (صغيرة، متوسطة، كبيرة) ببيئة التعلم المقلوب و أسلوب التعلم (نشط، تأملي) في تنمية مهارات برمجة قواعد البيانات لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", المجلة العلمية للدراسات والبحوث التربوية والنوعية, 2019 More
  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "أثر إختلاف مستويان للتلميحات البصرية في الفيديو التفاعلي ببيئة التعلم المصغر عبر الويب النقال علي تنمية مهارات التعلم الرقمي والإحتفاظ المعرفي لدي طلبة تكنولوجيا التعليم مرتفعي ومنخفضي السعه العقلية", المجلة الدولية للتعليم الالكتروني, 2021 More
  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "التفاعل بين إستراتيجتين تلخيص المراجعة الإلكترونية (المجاميع / التعاوني) والأسلوب المعرفي (التصلب /المرونة) في بيئة المشروعات الإلكترونية وأثره علي إنتاج مصادر التعلم السمعية الرقمية لدي طلبة تكنولوجيا التعليم", مجلة تكنولوجيا التعليم ، الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021 More
  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "أثر الممارسة الموزعة والمكثفة للأنشطة التعليمية ببيئة تعلم إلكتروني متعدد الفواصل وفقا لأسلوب التفكير التحليلي والكلي علي الوعي التكنولوجي والعبء المعرفي لدي طلبة تكنولوجيا التعليم", مجلة تكنولوجيا التعليم ، الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021 More

Department Related Publications

  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "فعالية إستخدام الشبكات الاجتماعية فى تحسين آداء طلاب تكنولوجيا التعليم فى التربية العملية وخفض قلق التدريس لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2016 More
  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "أثر الممارسة الموزعة والمكثفة للأنشطة التعليمية ببيئة تعلم إلكتروني متعدد الفواصل وفقا لأسلوب التفكير التحليلي والكلي علي الوعي التكنولوجي والعبء المعرفي لدي طلبة تكنولوجيا التعليم", مجلة تكنولوجيا التعليم ، الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021 More
  • Samah Zaghlol Hassan Bakeer Hassan, "أثر أنماط التدريب الإلكتروني ( المباشر - المساند – المزيج ) على تنمية مهارات استخدام نظام (Blackboard) في التدريس لدى أعضاء هيئة التدريس في ضوء احتياجاتهم التدريبية", كلية التربية جامعة الازهر, 2019 More
  • Ahlam Mohamed Elsayed Abdullah, "التفاعل بين تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم ببيئة التعلم المعكوس وأثره على تنمية مهارات حل المشكلات والكفاءة الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. Interaction between the Interactive Video Cues and Learning Styles in a Flipped Learning Environment and its Effect on Developing Problem Solving Skills and Digital Competency among Students of Educational Technology.", 2024 More
Tweet