دور الدراسات العليا التربوية فى مواجهة المشكلات المجتمعية فى جمهورية مصر العربية ضوء خبرة الولايات المتحدة الأمريكية

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 94/126
Authors:
Journal: مجلة دراسات و بحوث في التربية النوعية كلية التربية النوعية بجامعة الزقازيق Volume: المجلد الثامن
Keywords : , الدراسات العليا التربوية , مواجهة المشكلات المجتمعية    
Abstract:
The current research aims to identify the most important features of the contribution of higher education and the postgraduate educational stage in the United States of America to confronting society’s problems within the scope of scientific research, community service and environmental development. To achieve the goal, the research relied on the comparative approach in accordance with George Bairidi’s approach to describe and analyze the American experience in the field of education’s contribution. Higher degrees in the field of scientific research, community service, environmental development, and the educational postgraduate studies stage, while mentioning some examples from American universities and describing and diagnosing the Egyptian reality, ending with setting a number of recommendations and proposals that can be extracted to activate the role of educational postgraduate studies within society for the possibility of finding solutions to problems within society in accordance with Conditions and resources available within the country.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "Preparing Classroom and Community Education Teacher in Egypt in the Light of the Information Revolution: A Case Study", Journal of American Science 2014;10(X), 2014 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "Towards an Effective Role of Students Activities to Face the Phenomenon of Violence in Egyptian Universities after the Revolutions of 25 January and 30 June: A Case Study", Journal of American Science 2014;10(X), 2014 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تفعيل دور التعليم المجتمعي في تنمية الوعى البيئي للدارسات " دراسة حالة "", مجلة كلية التربية - جامعة طنطا, 2016 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تصور استراتيجى لحصول كليات التربية النوعية فى مصر على الاعتماد المؤسسى " دراسة حالة "", مؤتمر التخطيط الإستراتيجي لجودة واعتماد المؤسسات الجامعية والتعليمية العربية نحو أفاق للتميز, 2012 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير التعليم الجامعي المفتوح في ضوء مبدأ العدالة التربوية والتنمية المهنية " دراسة حالة "", مجلة كلية التربية- جامعة بني سويف, 2013 More

Department Related Publications

  • Norhan Hessien Ibrahim Elnashwa, " فاعلية برنامج تدريبى قائم على النظرية البنائية فى تنمية بعض عادات العقل المعرفية لدى دراسات الفصل الواحد (ماجستير لم يناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "الهدر فى مدارس الفصل الواحد بمحافظة الشرقية ودور المجتمع المحلى فى مواجهته " تصور مقترح" (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "إعداد معلمات مدارس الفصل الواحد وتنميتهن مهنيا فى ضوء متطلبات الجودة " تصور مقترح" (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Walaa Fawzy Abdelhalim Ahmed, "المنظور المستقبلى كمفهوم دافعى – معرفى وعلاقته بكل من القدرة على حل المشكلات والتحصيل الدراسى لدى طالبات شعبة معلم الفصل الواحد (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Fatma Mohamed Bahgat, "The Community Participation Consolidation for Developing The One - Classroom Schools In Sharkia To Achieve The Social Integration (A proposed Perspective)", جامعة القاهرة, 2015 More
Tweet