التفاعل بين تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم ببيئة التعلم المعكوس وأثره على تنمية مهارات حل المشكلات والكفاءة الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. Interaction between the Interactive Video Cues and Learning Styles in a Flipped Learning Environment and its Effect on Developing Problem Solving Skills and Digital Competency among Students of Educational Technology.

Faculty Specific Education Year: 2024
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: Volume:
Keywords : التفاعل , تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم    
Abstract:
The current research dealt with the design of a flipped learning environment based on the interaction between two types of interactive video Cues (animated texts/ animations) and Learning styles (verbal/ visual) and their impact on the development of problem-solving and digital competency among educational technology students. The descriptive approach was used to prepare theoretical frameworks for the research variables, and the quasi-experimental approach to reveal the effect of the interaction between interactive video cues and learning styles on development problem-solving and digital competency among educational technology students, The factorial experimental design (2*2) was applied to a sample of (120) male and female students of the third year, Computer Teacher Preparation Division, Department of Educational Technology, Faculty of Specific Education, Zagazig University, It was randomly divided into four experimental groups. The flipped learning environment was designed in the light of the Lee, Lim & Kim. (2017) model, and the research tools were. The achievement test of the cognitive aspects related to the skills of using the SPSS statistical analysis program, The observation card for the performance aspects with the skills of using the SPSS statistical analysis program, the problem solving test, the digital competency scale, The results showed the effective effect of both types of interactive video cues on increasing the cognitive achievement and the performance aspect of the skills of using the SPSS statistical analysis program, As well as developing problem-solving skills and increasing the level of digital competency, It is recommended to conduct research on designing a flipped learning environment based on interactive video cues and linking them to other variables such as the time of giving the cues and the type of questions. Keywords: Flipped Learning Environment, Interactive Video, Interactive video Cues (animated texts/ animations), Learning styles (verbal / visual), Problem Solving, Digital Competency
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahlam Mohamed Elsayed Abdullah, "أثر الأسلوب الهرمى لتنظيم عرض محتوى التعلم باستخدام أدوات الويب2.0 على تنمية مهارات تصميم واجهات تفاعل صفحات الإنترنت لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", كلية التربية ـ جامعة المنصورة, 2016 More

Department Related Publications

  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك في بيئة التعلم الإلكتروني القائم على الحالة وأثرها في تنمية مهارات حل المشكلات لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي", كلية التربية، جامعة دمنهور, 2017 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "التفاعل بين نمطي الإبحار والأسلوب المعرفي في بيئة التعلم المنتشر وأثره على إكساب المهارات الحاسوبية والتقبل التكنولوجي لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية، جامعة بنها, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "فاعلية التعلم المصغر القائم على محفزات الألعاب في تنمية بعض مهارات البرمجة لدى الطلاب الجامعيين الصم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التعلم الإلكتروني (المتزامن/ غير المتزامن) في بيئة التعلم الشخصية على تنمية مهارات بعض تطبيقات المستحدثات التكنولوجية والحاجة إلى المعرفة لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More
Tweet