التفاعل بين تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم ببيئة التعلم المعكوس وأثره على تنمية مهارات حل المشكلات والكفاءة الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. Interaction between the Interactive Video Cues and Learning Styles in a Flipped Learning Environment and its Effect on Developing Problem Solving Skills and Digital Competency among Students of Educational Technology.

Faculty Specific Education Year: 2024
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: Volume:
Keywords : التفاعل , تلميحات الفيديو التفاعلي وأساليب التعلم    
Abstract:
The current research dealt with the design of a flipped learning environment based on the interaction between two types of interactive video Cues (animated texts/ animations) and Learning styles (verbal/ visual) and their impact on the development of problem-solving and digital competency among educational technology students. The descriptive approach was used to prepare theoretical frameworks for the research variables, and the quasi-experimental approach to reveal the effect of the interaction between interactive video cues and learning styles on development problem-solving and digital competency among educational technology students, The factorial experimental design (2*2) was applied to a sample of (120) male and female students of the third year, Computer Teacher Preparation Division, Department of Educational Technology, Faculty of Specific Education, Zagazig University, It was randomly divided into four experimental groups. The flipped learning environment was designed in the light of the Lee, Lim & Kim. (2017) model, and the research tools were. The achievement test of the cognitive aspects related to the skills of using the SPSS statistical analysis program, The observation card for the performance aspects with the skills of using the SPSS statistical analysis program, the problem solving test, the digital competency scale, The results showed the effective effect of both types of interactive video cues on increasing the cognitive achievement and the performance aspect of the skills of using the SPSS statistical analysis program, As well as developing problem-solving skills and increasing the level of digital competency, It is recommended to conduct research on designing a flipped learning environment based on interactive video cues and linking them to other variables such as the time of giving the cues and the type of questions. Keywords: Flipped Learning Environment, Interactive Video, Interactive video Cues (animated texts/ animations), Learning styles (verbal / visual), Problem Solving, Digital Competency
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mohamed Mohamed Ibrahim Ali, "أثر التفاعل بين أنماط عرض الخرائط الذهنية الإلكترونية والأسلوب المعرفي على تنمية التحصيل ومهارات التفكير البصرى لدى طلاب تكنولوجيا التعليم. "The Impact of the Interaction Between Display Styles of Electronic Mind Maps and Cognitive Style on the Development of Achievement and Skills of Visual Thinking in Educational Technology Students".", 2024 More

Department Related Publications

  • Naglaa Saied Mohamed Ahmed, "فاعلية إستخدام الألعاب الإلكترونية التعليمية علي تنمية مهارات التفكير وحل المشكلات التعليمية عند التلاميذ.", مجلة دراسات بحوث التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Naglaa Saied Mohamed Ahmed, "أثر وعي معلمات رياض الأطفال بتطبيقات الذكاء الرقمي علي النمو المعرفي لدي الأطفال.", مجلة رابطة التربويين العرب, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر التفاعل بين نمط الفيديو القائم على التعلم المصغر (خطى/ تفاعلي) وأسلوب تقديمه (أسئلة ضمنية/ تلميحات) على تنمية بعض مهارات البرمجة كائنية التوجه لدى طلاب الحاسب الآلي", الجمعية المصرية لتکنولوجيا التعليم, 2022 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "Integrating Problem-Based Learning Into Blended Learning To Enhance Students’ Programming Skills", Journal of Positive School Psychology, 2022 More
Tweet