Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
أثـر أداتين لتقديـم محتـوى التعلـم المصغـر في بيئـة التعلـم النقـال على تنميـة مهـارات استخـدام تطبيقـات الواقـع المعـزز والحـاجـة إلى المعـرفة لـدى طـلاب تكنولوجيا التعليـم
Faculty
Specific Education
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Journal:
Volume:
Keywords :
أثـر أداتين لتقديـم محتـوى التعلـم المصغـر
Abstract:
The current research aimed to discern the effect of two tools for presenting micro-learning content (digital video / motion infographic) in the mobile learning environment on developing the skills of using augmented reality applications and the need for cognition of instructional technology students. The participants of study consisted of 60 third year students majoring in Computer Teacher, Department of Educational Technology, Faculty of Specific Education, Zagazig University. They were divided into two experimental groups. The first group studied using digital video, whereas the second group studied using motion infographic. The research used three research instruments: a cognitive achievement test related to the targeted skills, a checklist for observing the practical performance of those skills, and a measure of the need for cognition. After the pre- and post- administration of the instruments to the participants of the study along with applying the mobile learning environment, results were reached. Results indicated that there is a statistically significant difference at the level of (0.05) between the mean scores of the whole participants in the pre- and post- administration of the cognitive achievement test, the checklist for observing the practical performance, and the measure of the need for cognition in favor of the post-administration results. Results also indicated that there is a statistically significant difference at the level (0.05) between the mean scores of the students of the first experimental group and the mean scores of the students of the second experimental group in the post- administration of the cognitive achievement test in favor of the second experimental group. On the other hand, results indicated that there is no statistically significant difference at the level of (0.05) between the mean scores of the students of the first experimental group and the mean scores of the students of the second experimental group in the post-administration of the checklist for observing the practical performance and the measure of the need for cognition.
Author Related Publications
Department Related Publications
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك في بيئة التعلم الإلكتروني القائم على الحالة وأثرها في تنمية مهارات حل المشكلات لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي", كلية التربية، جامعة دمنهور, 2017
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "التفاعل بين نمطي الإبحار والأسلوب المعرفي في بيئة التعلم المنتشر وأثره على إكساب المهارات الحاسوبية والتقبل التكنولوجي لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية، جامعة بنها, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "فاعلية التعلم المصغر القائم على محفزات الألعاب في تنمية بعض مهارات البرمجة لدى الطلاب الجامعيين الصم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التعلم الإلكتروني (المتزامن/ غير المتزامن) في بيئة التعلم الشخصية على تنمية مهارات بعض تطبيقات المستحدثات التكنولوجية والحاجة إلى المعرفة لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف