تأثير استـخدام التـعلم الإلكتـرونى التشـــاركى على قلق الإختبار وبعض نواتج التعلم فى مسابقة الوثب العالى للمبتدئات

Faculty Physical Education for Girls Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 34
Authors:
Journal: مجلة أسيوط لعلوم وفنون التربية الرياضية كلية التربية الرياضية جامعة أسيوط Volume: 2682-3950 2682-3969
Keywords : تأثير استـخدام التـعلم الإلكتـرونى التشـــاركى , , الإختبار    
Abstract:
The research aimed to identify the effect of using participatory e-learning on test anxiety and some learning outcomes (cognitive, technical and digital) in the high jump competition for beginners. One of them is an experimental group and the other is a control group, each consisting of (29) students. Among the research tools are: test anxiety scale - cognitive achievement test - pictorial intelligence test - assessment of the level of technical and digital performance in the high jump competition - physical tests - the proposed educational program using participatory e-learning. Among the most important results: 1-The use of the participatory e-learning method has a positive, statistically significant effect at the level (0.05) on test anxiety, cognitive achievement, and the level of technical and digital performance in the high jump competition for first-year students in the college. 2-The use of the learning method by command (the usual method) has a positive, statistically significant effect at the level (0.05) on the cognitive achievement and the level of technical and digital performance in the high jump competition, while it does not positively affect the test anxiety of the first year students in the college. 3-The experimental group outperformed the control group in the dimensional measurements in test anxiety, cognitive achievement, and the level of technical and digital performance in the high jump competition. 4-The experimental group outperformed the control group in terms of improvement rates for the post-measurement over the tribal in test anxiety, cognitive achievement and the level of technical and digital performance in the high jump competition, where the improvement rates for the experimental group ranged between (5.21% - 534.78%), while it was The improvement rates for the control group ranged between (1.40% - 517.19%).
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "رساله فى التربية الرياضية بعنوان فاعلية التدريبات المركزية والامركزية على تنمية القدرة الانفجارية ومستوى الانجاز الرقمى لمسابقة رمى الرمح", لايوجد, 1900 More
  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "تأثير استخدام التقنية ثلاثية الأبعاد (3D) علي تعليم مسابقة دفع الجلة وتقليل معدل الخطأ الفني والقانوني لدى الطالبات", المجلة العلمية نظريات وتطبيقات كلية التربية الرياضية للبنين بأبو قير جامعة الإسكندرية, 2013 More
  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "تأثير إستخدام المحاكاة الإلكترونية كأسلوب للتدريب المتقاطـــع علي بعض المتغيرات البدنيـــة والمســــتوى الرقمى لناشىء 400م عدو خلال الفترة الإنتقالية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة كلية التربية الرياضية للبنين جامعة حلوان, 2013 More
  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "تأثير الدمج بين التعلم الإلكتروني والتقليدي على بعض نواتج التعلم فى مسابقة الوثب الثلاثي للمبتدئات", مجلة بحوث التربية الشاملة كلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2015 More
  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "تأثير الإكتشاف الموجه المدعم إلكترونياً كعائد معلوماتى حركى علي سرعة تعلم مسابقة رمي الرمح لدى الطالبات", المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة "باللغة العربية" كلية التربية الرياضية بنات جامعة حلوان, 2014 More

Department Related Publications

  • Eman Mohamed Nasr Abdallah , "الصدق التجريبى للنعالجات النظرية باستخدام نموذج مسارات الطاقة فى القفز بالزانة لللسيدات", لايوجد, 1900 More
  • Eman Mohamed Nasr Abdallah , "المححدات البيوميكانيكية كدالة لوضع التمرينات الغرضية الخاصة بتحسين مستوى أداء القفز بالزانه", لايوجد, 1900 More
  • Eman Mohamed Nasr Abdallah , "تأثير المجهود البدنى متغير الشدة على بعض المتغيرات المرتبطة بالتمثيل الغذائى", لايوجد, 1900 More
  • Gehan Hamed Abdelrahman Handok, "البحث الآول/الضغوط المهنية وعلاقتها بأعراض الآحتراق النفسى لدى مدربى ألعاب القوى", بمجلة بحوث التربية الرياضية-كلية التربية الرياضية للبنين-جامعة الزقازيق, 2003 More
  • Gehan Hamed Abdelrahman Handok, "البحث الخامس/تأثير استخدام الهيرميديا على تعلم مهارتى الوثب الطويل وعدو 100 متر بالجزء الرئيسى لدرس التربية الرياضية لطالبات الحلقة الآولى من التعليم الآساسى", بالمجلة العلمية لعلوم التربية البدنية والرياضية-كلية التربية الرياضية -جامعة المنصورة, 2006 More
Tweet