تأثير استـخدام التـعلم الإلكتـرونى التشـــاركى على قلق الإختبار وبعض نواتج التعلم فى مسابقة الوثب العالى للمبتدئات

Faculty Physical Education for Girls Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 34
Authors:
Journal: مجلة أسيوط لعلوم وفنون التربية الرياضية كلية التربية الرياضية جامعة أسيوط Volume: 2682-3950 2682-3969
Keywords : تأثير استـخدام التـعلم الإلكتـرونى التشـــاركى , , الإختبار    
Abstract:
The research aimed to identify the effect of using participatory e-learning on test anxiety and some learning outcomes (cognitive, technical and digital) in the high jump competition for beginners. One of them is an experimental group and the other is a control group, each consisting of (29) students. Among the research tools are: test anxiety scale - cognitive achievement test - pictorial intelligence test - assessment of the level of technical and digital performance in the high jump competition - physical tests - the proposed educational program using participatory e-learning. Among the most important results: 1-The use of the participatory e-learning method has a positive, statistically significant effect at the level (0.05) on test anxiety, cognitive achievement, and the level of technical and digital performance in the high jump competition for first-year students in the college. 2-The use of the learning method by command (the usual method) has a positive, statistically significant effect at the level (0.05) on the cognitive achievement and the level of technical and digital performance in the high jump competition, while it does not positively affect the test anxiety of the first year students in the college. 3-The experimental group outperformed the control group in the dimensional measurements in test anxiety, cognitive achievement, and the level of technical and digital performance in the high jump competition. 4-The experimental group outperformed the control group in terms of improvement rates for the post-measurement over the tribal in test anxiety, cognitive achievement and the level of technical and digital performance in the high jump competition, where the improvement rates for the experimental group ranged between (5.21% - 534.78%), while it was The improvement rates for the control group ranged between (1.40% - 517.19%).
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "رساله فى التربية الرياضية بعنوان فاعلية التدريبات المركزية والامركزية على تنمية القدرة الانفجارية ومستوى الانجاز الرقمى لمسابقة رمى الرمح", لايوجد, 1900 More
  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "تأثير استخدام التقنية ثلاثية الأبعاد (3D) علي تعليم مسابقة دفع الجلة وتقليل معدل الخطأ الفني والقانوني لدى الطالبات", المجلة العلمية نظريات وتطبيقات كلية التربية الرياضية للبنين بأبو قير جامعة الإسكندرية, 2013 More
  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "تأثير إستخدام المحاكاة الإلكترونية كأسلوب للتدريب المتقاطـــع علي بعض المتغيرات البدنيـــة والمســــتوى الرقمى لناشىء 400م عدو خلال الفترة الإنتقالية", المجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة كلية التربية الرياضية للبنين جامعة حلوان, 2013 More
  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "تأثير الدمج بين التعلم الإلكتروني والتقليدي على بعض نواتج التعلم فى مسابقة الوثب الثلاثي للمبتدئات", مجلة بحوث التربية الشاملة كلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2015 More
  • Ola Alsaeed Eliwa Foda , "تأثير الإكتشاف الموجه المدعم إلكترونياً كعائد معلوماتى حركى علي سرعة تعلم مسابقة رمي الرمح لدى الطالبات", المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة "باللغة العربية" كلية التربية الرياضية بنات جامعة حلوان, 2014 More

Department Related Publications

  • Reda Abdelsalam Abdelhamied Ragab , "تأثير استخدام الالعاب الالكترونية علي تنمية بعض القدرات التوافقية وتحسين عملية التسليم والتسلم لسباق التتابع", اسكندرية, 2013 More
  • Reda Abdelsalam Abdelhamied Ragab , "فاعلية استخدام التعلم الالكتروني التشاركي علي دافعية الانجاز ومستوي الاداء الفني والرقمي في مسابقة دفع الجلة بالدوران", كلية التربية الرياضية بنات, 2014 More
  • Reda Abdelsalam Abdelhamied Ragab , "فاعلية استخدام استراتيجية التعليم المتمايز علي مستوي الاداء الفني والرقمي في مسابقة قذف القرص", كلية التربية الرياضية بنين, 2016 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "فاعلية استخدام أسلوب الواجبات الحركية متعدد الأشكال فى تعلم مهارة رمى الرمح لطالبات كلية التربية الرياضية بالزقازيق", مجلة اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "Research Summary The Effect of Using Mastery Learning Strategy on the Level of Technical and Quantitative Performance of Long Jumping Skill for Beginners", اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More
Tweet