Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
بعض المتغيرات المرتبطة بمستوي العلاقات الإيجابية مع الأقران لدي طفل الروضة
Faculty
Education
Year:
2022
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
281-339
Authors:
Enas Ans elsayed
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية بالزقازيق كلية التربية جامعة الزقازيق
Volume:
السابع
Keywords :
, المتغيرات المرتبطة بمستوي العلاقات الإيجابية , الأقران
Abstract:
The aim of the current research is to find out the level of positive relationships with peers of kindergarten children, as well as to identify the effect of the two variables of gender (males, females, and the residential environment (rural, city) on the level of positive relationships with peers in the kindergarten child, as the study was conducted on a sample of (73) A child and a girl from kindergarten stage children (35 males, 38 females), the measure of positive relationships with peers depicted for the child was applied to them. The results showed a high level of positive relationships with peers in a kindergarten child on all dimensions of the scale, and the results showed no differences Statistical function due to the two variables of gender (males and females), and the residential environment (rural, city) in the level of positive relations with peers of the kindergarten child, and the study recommends the need to pay attention to providing counseling and training programs for the child to develop positive relationships with peers, and to provide counseling programs for mothers as well And female teachers to increase their awareness of the different methods of developing positive relationships between the child and his peers.. Key words Positive Peer Relationships, Kindergarten Child
Author Related Publications
Enas Ans elsayed, "فعالية برنامج إرشادي قائم على القصص لتنمية العلاقات الإيجابية مع الأقران لدى طفل الروضة", 2024
More
Department Related Publications
Enas Ans elsayed, "فعالية برنامج إرشادي قائم على القصص لتنمية العلاقات الإيجابية مع الأقران لدى طفل الروضة", 2024
More
Hisham Ibrahim Abdallah Mohammed, "The Effectiveness Of Using Certain Behavior Modification Styles In Enhancing The Daily Life Skills Among A Sample Of Intellectually Disabled Students", International Education & Research Journal [IERJ, 2016
More
Samah Saleh Mahmoud Mohammed, "جودة أداء مترجم لغة الإشارة من منظور طلاب الجامعة الصم وضعاف السمع وعلاقتها بالأداء الأكاديمي لديهم", بمجلة كلية التربية– جامعة سوهاج, 2020
More
Rania AbdelAzim Mahmoud AbuZeid, "فعالية برنامج إرشادي قائم على هندسة الذات لتنمية المناعة النفسية لطلاب الجامعة", المجله التربويه لكلية التربية بسوهاج, 2022
More
Safaa Ahmed Ahmed Agagah, "فعالية برنامج علاجي إنتقائي للحد من أعراض الوساوس والأفعال القهرية (دراسة حالة)", مجلة كلية التربية جامعة بنها, 2020
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف