Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فاعلية تدريس علم النفس باستخدام التعلم التحويلي في تنمية مهارات التفكير المحوري ومتعة التعلم لدى طلبة المرحلة الثانوية
Faculty
Education
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Journal:
Volume:
Keywords :
فاعلية تدريس , النفس باستخدام التعلم التحويلي
Abstract:
The Aim of the Current Research is to Identify the Effectiveness of Teaching Psychology Using Transformative Learning in Developing Pivotal Thinking Skills and Learning Enjoyment of Secondary Stage Students. The Current Research Utilized Tranformative Learning in Teaching Topics Related to Unit 3 (Cognitive Processes) Related to Psychology Syllabus, and the Preparation of Teacher's Gui Which Contained " Cognitive Processes Unit" With Using Steps of Tranformative Learning, and also Required the Preparation of Research Tools (Test of Pivotal Thinking Skills, Scale of Learning Enjoyment), and the Research Sample Consisted of (72) Secondary Students (Second Year) who were Divided into Two Equal Groups, Control (36) and Experimental (36), The Results indicated The Effectiveness of Teaching Psychology With Using Transformative Learning in Developing Pivotal Thinking Skills and Learning Enjoyment of Second Grade High School Students
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف