Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
تأثير إستخدام إستراتيجية التعلم الهجين على التحصيل المعرفى ومستوى الأداء الفنى فى سباحة الظهر
Faculty
Physical Education for Girls
Year:
2022
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Reham Ahmed Fadel Abdelaziz
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة مجلة العلمية للتربية البدنية وعلوم الرياضة بالهرم - جامعة حلوان
Volume:
Keywords :
تأثير إستخدام إستراتيجية التعلم الهجين , التحصيل
Abstract:
The research aimed to identify the effect of using the hybrid learning strategy on the cognitive achievement and the level of technical performance of back crawl swimming, The researcher used the experimental method on a sample of (30) female students in the third year specializing in swimming at the Faculty of Physical Education Girls Zagazig University, and they were divided into two groups, one of them is an experimental group and the other is a control group of (15) students each, and among the research tools: cognitive achievement test - intelligence test Higher - A form for evaluating the level of performance of the stages of backstroke performance - the educational program using the strategy of the hybrid learning strategy. Among the most important results: 1- The educational program using hybrid learning has a positive, statistically significant effect at the level (0.05) on the cognitive achievement and the level of technical performance of back crawl swimming. 2- The learning style by command (explanation and model) has a positive, statistically significant effect at the level (0.05) on the cognitive achievement and the level of technical performance of back crawl swimming. 3- The experimental group that was taught in the educational program using hybrid learning outperformed the control group that was taught by the method of learning by command (explanation and model) in cognitive achievement and the level of technical performance of back crawl swimming. Among the most important recommendations: 1- Working on using the educational program using hybrid learning to improve the cognitive achievement and learn and master the back crawl swimming for the third year students majoring in swimming at the Faculty of Physical Education for Girls - Zagazig University.
Author Related Publications
Reham Ahmed Fadel Abdelaziz , "An Analytic Study of Biomechanical Variables for One and Half Forward Somersault Pick Diving Start from Five Meters Fixed Platform", المؤتمر العلمى الدولى الخامس عشر – كلية التربية الرياضية بنين بالهرم – جامعة حلوان – المؤمر العلمى الدولي الثالث للإبداع الرياضى, 2014
More
Reham Ahmed Fadel Abdelaziz , "دراسة تنبؤية بدلالات التنوع الجينى ACE وبعض المتغيرات الفسيولوجية والبدنية لسباحى السرعة", المجلة العلمية للتربية البدنية والرياضة - كلية التربية الرياضية للبنين بالهرم- جامعة حلوان, 2015
More
Reham Ahmed Fadel Abdelaziz , "تأثير إستراتيجية كيلر لتفريد لتعليم باستخدام الوسائط الفائقة على مستوى الأداء الفني للبراعم فى سباحة الفراشة", كلية التربية الرياضية للبنين - جامعة الزقازيق – مجلة البحوث, 2015
More
Reham Ahmed Fadel Abdelaziz , "The Effect of Using Specific Strength Trainings-Based Educational Therapy Style on The Treatment of Learning Girls in Front Crawl", Assiut University – Faculty of Physical Education – Assiut Journal of Sport Science and Arts, 2015
More
Reham Ahmed Fadel Abdelaziz , "فاعلية استخدام استراتيجية الخرائط الذهنية الإلكترونية فى تعلم بعض الجوانب المعرفية والمهارية فى سباحة الصدر", المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضية - كلية التربية الرياضية للبنين بالهرم - جامعة حلوان, 2017
More
Department Related Publications
Afaf Alsayed Shabaan Shaban , "Effect of duration of training and body weight on Bone Mineral Density in female athletes practicing taekwondo أثر العمر التدريبى ووزن الجسم على كثافة معادن العظام لدى لاعبات التايكوندو", جامعة الاسكندرية, 2013
More
Maysa Mohamed Affifi , "تأثير الدمج الجزئى بين المعاقين ذهنيا القابلين للتعلم والأسوياء على تنمية التفاعل الاجتماعى والوجدانى وتعلم المهارات الأساسية فى السباحة", كلية الربية الرياضية، جامعة مدينة السادات, 2017
More
Maysa Mohamed Affifi , "تأثير إستراتيجية قائمة على الدمج بين دورة التعلم السباعية 7 E’S وخرائط المفاهيم علي تعلم بعض مهارات الإنقاذ في السباحة", كلية التربية الرياضية للبنات- جامعة حلوان., 2017
More
Maysa Mohamed Affifi , "فاعلية استخدام طريقة دالتون علي التحصيل المعرفي ومستوى أداء سباحة الفراشة للاطفال (9- 12سنة)", ، كلية التربية الرياضية بنات، جامعة الزقازيق, 2018
More
Maysa Mohamed Affifi , "تأثير استخدام الترويح المائي على هرمون الاستروجين ومستوى الاكتئاب والرضا عن الحياة لدى السيدات في مرحلة ما قبل سن انقطاع الطمث.", كلية التربية الرياضية للبنين – جامعة الأسكندرية, 2019
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف