تطوير سياسات تعلم الكبار وتعليمهم بمصر في ضوء الثورة الصناعية الرابعة

Faculty Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية في العلوم التربوية، كلية التربية جامعة عين شمس كلية التربية جامعة عين شمس Volume:
Keywords : تطوير سياسات تعلم الكبار وتعليمهم بمصر    
Abstract:
The current research aimed to find out how to develop adult learning and education policies in Egypt, in order to keep pace with the fourth industrial revolution. This research belonged; by virtue of its objectives and nature, to educational policy analysis researches, where two of its most prominent methodologies were used: the descriptive analysis methodology, and the comparative analysis methodology, and this research used one of the qualitative tools used in conducting these researches, which is the documents analysis tool, moreover, this research used the descriptive method; in order to achieve a number of his objectives. The research had reached several results, among the most prominent of them were: The multiplicity and diversity of the strengths and challenges that faced keeping up with adult learning and education policies in Egypt for this revolution, but the dominate and Actual influence were in favor of the challenges, as they had a negative impact on the reality of this accompaniment, and The European Union has made great efforts in putting and developing adult learning and education policies in the member states, which were capable of keeping pace with this revolution, and the positive reflection of these efforts on the reality of these countries’ participation in this type of education and its keeping pace with this revolution, which has emerged in its occupying advanced ranks in indicators, reports and surveys related to this field. In the light of these results, the current research put forward a suggested vision for a policy of adult learning and education in Egypt, that is capable of keeping pace with this revolution, by taking advantage of its positive repercussions and avoiding its negative repercussions and the positive and effective impact on its paths.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Hassan Mostafa Hasssan selim, "دور التعليم الجامعي في بناء اقتصاد المعرفة في المجتمع المصري: دراسة تحليلية", دراسات تربوية ونفسية مجلة كلية التربية بالزقازيق, 2019 More
  • Hassan Mostafa Hasssan selim, "دراسة ببليوجرافية للأبحاث التي نشرت في مجال أصول التربية بمجلة: دراسات تربوية ونفسية.. مجلة كلية التربية بالزقازيق", كلية التربية - جامعة الزقازيق, 2016 More
  • Hassan Mostafa Hasssan selim, "بحوث الفعل: مدخل لبناء مجتمعات التعلم المهنية بمؤسسات التعليم قبل الجامعي بمصر", كلية التربية جامعة المنصورة, 2020 More
  • Hassan Mostafa Hasssan selim, "التخطيط الاستراتيجي لإنشاء مركز التميز الجامعي بجامعة الزقازيق", كلية التربية جامعة بنها, 2020 More
  • Hassan Mostafa Hasssan selim, "تعزيز استجابة مصر لجهود منظمة اليونسكو في دعم التعليم في حالات الطوارئ: جائحة كوفيد - 19 نموذجًا", كلية التربية جامعة بنها, 2020 More

Department Related Publications

  • Ahmed Mahmoud elzonfoly, "تقدير الحاجات كأساس للتخطيط التربوى : المفهوم والأهمية والإجراءات", دراسات تربوية ونفسية (مجلة كلية التربية بالزقازيق), 2015 More
  • Fatma Abdelghany Abdallah Abdeldaiem, "آليات ترسيخ وتنمية ثقافة الحوار لدى طلاب كلية التربية جامعة الزقازيق رؤية أعضاء هيئة التدريس والطلاب", مركز تطوير الأداء الجامعي بالمنصورة, 2021 More
  • Soaad Mohamed Eid Mohamed Nassr, "التعليم المجتمع ما بعد 25 يناير ادوار مطلوبة ومتطليات ملحة", مجلة كلية التربية جامعة الزقازيق, 2013 More
  • Mohammed Abdallah Mohamed Abdallah Elfeky, "تصور مقترح لتحقيق الميزة التنافسية لمؤسسات التعليم العالي بتطبيق مدخل سلسلة القيمة في ضوء بعض النماذج العالمية", كلية التربية – جامعة المنوفية, 2019 More
  • Fatma Abdelghany Abdallah Abdeldaiem, "" تقويم أداء أعضاء هيئة التدريس ودوره في تحقيق الميزة التنافسية في الجامعة "", كلية التربية جامعة القصيم, 2019 More
Tweet