Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
تطوير شعبة معلم الفصل والتعليم المجتمعي في ضوء مؤشرات جودة الحياة التعليمية : دراسة حالة كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق
Faculty
Specific Education
Year:
2019
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Eman Ahmed Hany
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية بالإسماعيلية جامعة قناة السويس كلية التربية بالإسماعيلية جامعة قناة السويس
Volume:
Keywords :
تطوير شعبة معلم الفصل والتعليم المجتمعي
Abstract:
The aim of the study was to identify the quality of educational life, its indicators and the most important requirements for the division of the teacher of the classroom and the society education, and to determine the quality of educational life and its components among the students of the teacher of the chapter and the society education. The current study followed the descriptive approach in the field study, and was conducted on the students of the division of the teacher of one chapter and society education, which was issued Ministerial Resolution No. (86) on 13/1/2013 to amend the name of the division of the teacher chapter one contained in Article (12) (1408) on 28/10/1993 (bachelor's degree) to the Division of the teacher of the chapter and society education so that this division accepts scientific students and teachers to work in primary schools in Egypt and the Arab world, and schools of society education, and the sample of the study of all the total number of students in the division of one-Semester and society education in the faculty of specific Education at Zagazig University, which was formed from 210, was collected in the final form 205 by 97.62%. five forms were lost as a result of the absence of these students. Data of the study by using the questionnaire questionnaire by personal interview of the students of the division of the teacher of one chapter and society education Sample of the study during the months of May and June 2019. The most important results were: The field training index ranked first, the index of faculty members and their assistants ranked second, the management index ranked third, and the index of the educational process ranked fourth, the index of activities and services and educational potential ranked fifth, of the index The study ranked sixth among the quality indicators of educational life, and it was found that the overall degree of quality indicators of educational life was medium.
Author Related Publications
Eman Ahmed Hany, "تصور مقترح لتحقيق بيئة تعلم فعالة فى مرحلة الروضة فى ضوء الاتجاهات العالمية المعاصرة", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "دور الأنشطة الفنية فى تنمية المهارات اليدوية والتكوين المهنى لدارسات التعليم المجتمعى ( دراسة حالة)", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "التخطيط لتطوير المؤسسات التعليمية النوعية لدعم برامج التربية الوالديةفى ضوء المتغيرات المجتمعية", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "متطلبات تحقيق التحول الرقمى لمؤسسات التعليم العالى النوعى فى ضوء رؤية مصر 2030م", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "نموذج بنائى للعلاقة بين الذكاء الوجدانى والصمود النفسى والاتجاه نحو المهنة لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية النوعية", 2024
More
Department Related Publications
Norhan Hessien Ibrahim Elnashwa, " فاعلية برنامج تدريبى قائم على النظرية البنائية فى تنمية بعض عادات العقل المعرفية لدى دراسات الفصل الواحد (ماجستير لم يناقش بعد)", لايوجد, 1900
More
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "الهدر فى مدارس الفصل الواحد بمحافظة الشرقية ودور المجتمع المحلى فى مواجهته " تصور مقترح" (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "إعداد معلمات مدارس الفصل الواحد وتنميتهن مهنيا فى ضوء متطلبات الجودة " تصور مقترح" (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900
More
Walaa Fawzy Abdelhalim Ahmed, "المنظور المستقبلى كمفهوم دافعى – معرفى وعلاقته بكل من القدرة على حل المشكلات والتحصيل الدراسى لدى طالبات شعبة معلم الفصل الواحد (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Fatma Mohamed Bahgat, "The Community Participation Consolidation for Developing The One - Classroom Schools In Sharkia To Achieve The Social Integration (A proposed Perspective)", جامعة القاهرة, 2015
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف