تطوير شعبة معلم الفصل والتعليم المجتمعي في ضوء مؤشرات جودة الحياة التعليمية : دراسة حالة كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق

Faculty Specific Education Year: 2019
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية بالإسماعيلية جامعة قناة السويس كلية التربية بالإسماعيلية جامعة قناة السويس Volume:
Keywords : تطوير شعبة معلم الفصل والتعليم المجتمعي    
Abstract:
The aim of the study was to identify the quality of educational life, its indicators and the most important requirements for the division of the teacher of the classroom and the society education, and to determine the quality of educational life and its components among the students of the teacher of the chapter and the society education. The current study followed the descriptive approach in the field study, and was conducted on the students of the division of the teacher of one chapter and society education, which was issued Ministerial Resolution No. (86) on 13/1/2013 to amend the name of the division of the teacher chapter one contained in Article (12) (1408) on 28/10/1993 (bachelor's degree) to the Division of the teacher of the chapter and society education so that this division accepts scientific students and teachers to work in primary schools in Egypt and the Arab world, and schools of society education, and the sample of the study of all the total number of students in the division of one-Semester and society education in the faculty of specific Education at Zagazig University, which was formed from 210, was collected in the final form 205 by 97.62%. five forms were lost as a result of the absence of these students. Data of the study by using the questionnaire questionnaire by personal interview of the students of the division of the teacher of one chapter and society education Sample of the study during the months of May and June 2019. The most important results were: The field training index ranked first, the index of faculty members and their assistants ranked second, the management index ranked third, and the index of the educational process ranked fourth, the index of activities and services and educational potential ranked fifth, of the index The study ranked sixth among the quality indicators of educational life, and it was found that the overall degree of quality indicators of educational life was medium.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Eman Ahmed Hany, "تصور مقترح لتحقيق بيئة تعلم فعالة فى مرحلة الروضة فى ضوء الاتجاهات العالمية المعاصرة", 2024 More
  • Eman Ahmed Hany, "دور الأنشطة الفنية فى تنمية المهارات اليدوية والتكوين المهنى لدارسات التعليم المجتمعى ( دراسة حالة)", 2024 More
  • Eman Ahmed Hany, "التخطيط لتطوير المؤسسات التعليمية النوعية لدعم برامج التربية الوالديةفى ضوء المتغيرات المجتمعية", 2024 More
  • Eman Ahmed Hany, "متطلبات تحقيق التحول الرقمى لمؤسسات التعليم العالى النوعى فى ضوء رؤية مصر 2030م", 2024 More
  • Eman Ahmed Hany, "نموذج بنائى للعلاقة بين الذكاء الوجدانى والصمود النفسى والاتجاه نحو المهنة لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية النوعية", 2024 More

Department Related Publications

  • Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "إنعكاسات إستخدام شبكات التواصل الإجتماعى على إنتشار ظاهرة العنف لدى طلاب الجامعات دراسة ميدانية على طلاب جامعة الزقازيق", كلية التربية -حامعة حلولن, 2014 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير إعداد معلم التربية الدينية لتحقيق التربية المدنيةالمعاصرة لتلاميذ مرحلة التعليم الأساسي", كلية التربية ، جامعة بني سويف, 2018 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الأمن التربوي للأسرة المصرية في ظل جائحة كورونا من وجهة نظر النخبة التربوية ( تصور مقترح )", كلية التربية ، جامعة سوهاج, 2021 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الطريق إلى التغيير التربوي", دار العلم والإيمان - مدينة دسوق, 2017 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021 More
Tweet