Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
دور مدارس التعليم المجتمعي في زيادة الوعى بتمكين المرأة فى المجتمع فى بعض قرى محافظة الشرقية
Faculty
Specific Education
Year:
2019
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Eman Ahmed Hany
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية جامعة كفر الشيخ كلية التربية جامعة كفر الشيخ
Volume:
1
Keywords :
, مدارس التعليم المجتمعي , زيادة الوعى بتمكين
Abstract:
The study aimed at identifying the relative distribution of students' awareness of the level of women's cognitive empowerment before and after enrollment in the community education schools, and identifying the relative distribution of the degree of awareness among the students about the economic empowerment of women before and after enrollment in the community education schools. After enrolling in community education schools and identifying the relative distribution of students' awareness of the social empowerment of women before and after enrollment in community education schools, In the value of the human development index, where East occupies the eleventh place among the 27 provinces, and therefore is closer to the representation of most of the governorates of the Republic, and were selected centers within the province according to the statement of numbers of students for community education (one chapter) and using the equation Krisgs and Morgan, 291 students were distributed proportionately to the four centers as follows: Center Vakos (136 students), the center of Minya wheat (87 students), and Mashtoul market (42 students), the center of the stone (26 students) and the most important results reached : Most students have a degree of awareness of knowledge empowerment and economic empowerment Social empowerment and the overall degree of pre-enrollment awareness was moderate while post-enrollment was high, while their degree of awareness of political empowerment was moderate before and after enrollment. The study was established as follows: Providing courses with Islamic texts that show women's rights with detailed explanation to increase students' awareness of women's rights Which is approved by Islam, to provide courses with information on the different fields of work available in the environment surrounding the schools of community education, as well as the establishment of training courses in these areas, and provide training to students in community education schools to manage Small Projects.
Author Related Publications
Eman Ahmed Hany, "تصور مقترح لتحقيق بيئة تعلم فعالة فى مرحلة الروضة فى ضوء الاتجاهات العالمية المعاصرة", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "دور الأنشطة الفنية فى تنمية المهارات اليدوية والتكوين المهنى لدارسات التعليم المجتمعى ( دراسة حالة)", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "التخطيط لتطوير المؤسسات التعليمية النوعية لدعم برامج التربية الوالديةفى ضوء المتغيرات المجتمعية", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "متطلبات تحقيق التحول الرقمى لمؤسسات التعليم العالى النوعى فى ضوء رؤية مصر 2030م", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "نموذج بنائى للعلاقة بين الذكاء الوجدانى والصمود النفسى والاتجاه نحو المهنة لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية النوعية", 2024
More
Department Related Publications
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "إنعكاسات إستخدام شبكات التواصل الإجتماعى على إنتشار ظاهرة العنف لدى طلاب الجامعات دراسة ميدانية على طلاب جامعة الزقازيق", كلية التربية -حامعة حلولن, 2014
More
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير إعداد معلم التربية الدينية لتحقيق التربية المدنيةالمعاصرة لتلاميذ مرحلة التعليم الأساسي", كلية التربية ، جامعة بني سويف, 2018
More
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الأمن التربوي للأسرة المصرية في ظل جائحة كورونا من وجهة نظر النخبة التربوية ( تصور مقترح )", كلية التربية ، جامعة سوهاج, 2021
More
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الطريق إلى التغيير التربوي", دار العلم والإيمان - مدينة دسوق, 2017
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف