Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
Utilizing the Social Constructivist Approach via Online Learning Environments to Enhance English Majors' Critical Writing Skills
Faculty
Specific Education
Year:
2022
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
271-295
Authors:
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية
Volume:
23
Keywords :
Utilizing , Social Constructivist Approach , Online Learning
Abstract:
The current study aimed at investigating the impact of the social constructivist approach (SCA) via online learning environments on EFL students' critical writing skills. Sixty-four English major senior students were randomly chosen and assigned to an experimental group (n=32) and a control one (n=32). A pre-post critical writing test to assess students' level before and after the treatment, and semi-structured interviews to gather qualitative data were used as the study instruments. Findings indicated that using the SCA via online learning environments had a significant impact on the students' critical writing skills. Hence, curriculum designers and EFL instructors need to utilize the different features of the SCA, as well as incorporate various online learning tools, in order to enhance students' critical writing skills.
Author Related Publications
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of the Interactive Reading Model on Developing Some Reading Comprehension Skills and Reading Strategy Awareness of EFL Faculty of Specific Education Freshmen Students", الجمعية المصرية للقراءة و المعرفة, 2016
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Enhancing Postgraduate English Majors' Academic Writing Skills and Self-Efficacy Using Metadiscourse Markers", مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية, 2020
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Using Dialogic Teaching on Developing English Majors' Critical Thinking Skills and Metacognitive Awareness", مجلة کلية التربية فى العلوم التربوية- جامعة عين شمس, 2020
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness", مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس, 2021
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021
More
Department Related Publications
Abdelazim Abdelsalam Ibrahim Elatawany, "دور كليات التربية النوعية فى خدمة المجتمع وتنمية البيئة ( دراسة حاله ) (بحث)", لايوجد, 1900
More
Walaa Fawzy Abdelhalim Ahmed, "المنظور المستقبلى كمفهوم دافعى – معرفى وعلاقته بكل من القدرة على حل المشكلات والتحصيل الدراسى لدى طالبات شعبة معلم الفصل الواحد (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Salah Sheref Abdelwahab Ali, "الذكاءات المتعددة واساليب التفكير لدى العاديين والمتفوقين دراسيا من طلاب الجامعة", مؤتمر علم النفس الثامن بكلية التربية الزقازيق, 2010
More
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "آليات تحقيق التماسك الاجتماعى فى ضوء مفهوم التعليم المستمر ( رؤية مقترحة )", كلية التربية - جامعة عين شمس, 2017
More
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "قيم التنمية المستدامة لدى طلاب التعليم الثانوى (دراسة ميدانية ).", كلية التربية - جامعة الازهر, 2018
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف