Utilizing the Social Constructivist Approach via Online Learning Environments to Enhance English Majors' Critical Writing Skills

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 271-295
Authors:
Journal: جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية Volume: 23
Keywords : Utilizing , Social Constructivist Approach , Online Learning    
Abstract:
The current study aimed at investigating the impact of the social constructivist approach (SCA) via online learning environments on EFL students' critical writing skills. Sixty-four English major senior students were randomly chosen and assigned to an experimental group (n=32) and a control one (n=32). A pre-post critical writing test to assess students' level before and after the treatment, and semi-structured interviews to gather qualitative data were used as the study instruments. Findings indicated that using the SCA via online learning environments had a significant impact on the students' critical writing skills. Hence, curriculum designers and EFL instructors need to utilize the different features of the SCA, as well as incorporate various online learning tools, in order to enhance students' critical writing skills.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of the Interactive Reading Model on Developing Some Reading Comprehension Skills and Reading Strategy Awareness of EFL Faculty of Specific Education Freshmen Students", الجمعية المصرية للقراءة و المعرفة, 2016 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Enhancing Postgraduate English Majors' Academic Writing Skills and Self-Efficacy Using Metadiscourse Markers", مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية, 2020 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Using Dialogic Teaching on Developing English Majors' Critical Thinking Skills and Metacognitive Awareness", مجلة کلية التربية فى العلوم التربوية- جامعة عين شمس, 2020 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness", مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس, 2021 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021 More

Department Related Publications

  • Abdelazim Abdelsalam Ibrahim Elatawany, "دور كليات التربية النوعية فى خدمة المجتمع وتنمية البيئة ( دراسة حاله ) (بحث)", لايوجد, 1900 More
  • Walaa Fawzy Abdelhalim Ahmed, "المنظور المستقبلى كمفهوم دافعى – معرفى وعلاقته بكل من القدرة على حل المشكلات والتحصيل الدراسى لدى طالبات شعبة معلم الفصل الواحد (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Salah Sheref Abdelwahab Ali, "الذكاءات المتعددة واساليب التفكير لدى العاديين والمتفوقين دراسيا من طلاب الجامعة", مؤتمر علم النفس الثامن بكلية التربية الزقازيق, 2010 More
  • Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "آليات تحقيق التماسك الاجتماعى فى ضوء مفهوم التعليم المستمر ( رؤية مقترحة )", كلية التربية - جامعة عين شمس, 2017 More
  • Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "قيم التنمية المستدامة لدى طلاب التعليم الثانوى (دراسة ميدانية ).", كلية التربية - جامعة الازهر, 2018 More
Tweet