The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة البحث العلمى فى التربية مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس Volume: 22
Keywords : , Effect , Content , Language Integrated Learning (CLIL)    
Abstract:
The present study aimed to find out whether instruction using content and language integrated learning (CLIL) enhances English majors' linguistic competence and critical cultural awareness (CCA). Eighty-six sophomore EFL learners majoring in English were randomly chosen as the study participants and equally assigned to either an experimental group or a control one. Four units based on CLIL were designed and taught for the treatment group, whereas the control one received regular instruction without CLIL. To obtain data, a pre/post linguistic competence test and a pre/post CCA scale were designed to measure students' linguistic competence and CCA. Interviews were conducted after the treatment to collect qualitative data. Results indicated that the intervention helped experimental group students improve their linguistic competence and CCA.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of the Interactive Reading Model on Developing Some Reading Comprehension Skills and Reading Strategy Awareness of EFL Faculty of Specific Education Freshmen Students", الجمعية المصرية للقراءة و المعرفة, 2016 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Enhancing Postgraduate English Majors' Academic Writing Skills and Self-Efficacy Using Metadiscourse Markers", مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية, 2020 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Using Dialogic Teaching on Developing English Majors' Critical Thinking Skills and Metacognitive Awareness", مجلة کلية التربية فى العلوم التربوية- جامعة عين شمس, 2020 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Utilizing the Social Constructivist Approach via Online Learning Environments to Enhance English Majors' Critical Writing Skills", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2022 More

Department Related Publications

  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير التعليم الجامعي المفتوح في ضوء مبدأ العدالة التربوية والتنمية المهنية " دراسة حالة "", مجلة كلية التربية- جامعة بني سويف, 2013 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "فعالية استراتيجية تجهيز المعلومات في تنمية مهارات القراءة الإلكترونية والقراءة التوسعية لدي تلاميذ المرحلة الثانوية", مجلة الدراسات التربوية والانسانية لكلية التربية جامعة دمنهور, 2017 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "استراتيجية قائمة على التعلم التوليدي لتنمية مهارات الكتابةالابداعية والوعي بعملياتها لدى طلاب المرحلة الثانوية الموهوبين", مجلة كلية التربية جامعة المنوفية, 2018 More
  • Fatma Mohamed Bahgat, "التعليم عن بعد بمدارس التعليم الثانوي فى ظل جائحة كورونا بمحافظة الشرقية "دراسة ميدانية"", مجلة كلية التربية عين شمس, 2021 More
  • Fatma Mohamed Bahgat, "خطة مقترحة لتفعيل إسهامات الاتحادات الطلابية في نشر ثقافة السلام الاجتماعي للطلاب ذوي الإعاقة بكلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", مجلة كلية التربية جامعة المنوفية, 2023 More
Tweet