The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة البحث العلمى فى التربية مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس Volume: 22
Keywords : , Effect , Content , Language Integrated Learning (CLIL)    
Abstract:
The present study aimed to find out whether instruction using content and language integrated learning (CLIL) enhances English majors' linguistic competence and critical cultural awareness (CCA). Eighty-six sophomore EFL learners majoring in English were randomly chosen as the study participants and equally assigned to either an experimental group or a control one. Four units based on CLIL were designed and taught for the treatment group, whereas the control one received regular instruction without CLIL. To obtain data, a pre/post linguistic competence test and a pre/post CCA scale were designed to measure students' linguistic competence and CCA. Interviews were conducted after the treatment to collect qualitative data. Results indicated that the intervention helped experimental group students improve their linguistic competence and CCA.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of the Interactive Reading Model on Developing Some Reading Comprehension Skills and Reading Strategy Awareness of EFL Faculty of Specific Education Freshmen Students", الجمعية المصرية للقراءة و المعرفة, 2016 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Enhancing Postgraduate English Majors' Academic Writing Skills and Self-Efficacy Using Metadiscourse Markers", مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية, 2020 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Using Dialogic Teaching on Developing English Majors' Critical Thinking Skills and Metacognitive Awareness", مجلة کلية التربية فى العلوم التربوية- جامعة عين شمس, 2020 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Utilizing the Social Constructivist Approach via Online Learning Environments to Enhance English Majors' Critical Writing Skills", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2022 More

Department Related Publications

  • Salah Sheref Abdelwahab Ali, "تشخيص ذوى صعوبات التعلم باستخدام الاختبارات التحصيلية مرجعية المحك فى ضوء نظرية الاستجابة للمفردة لتلاميذ المرحلة الابتذائية فى مادتى الرياضيات والعلوم", مجلة كلية التربية جامعة بنى سويف 2007, 2007 More
  • Salah Sheref Abdelwahab Ali, "اثر استخام التعلم الالكترونى فى تنمية كل من المعتقدات المعرفية والتنظيم الذاتى للتعلم والتحصيل لدى طلاب الجامعة", كلية الربية جامعة بنى سويف, 2010 More
  • Akram Abdelsatar Mohamed Deab Ghaniem, "دراسة مقارنة لتطبيقات النموذج الأوروبي للتميز في مؤسسات التعليم العالي ببعض الدول وإمكانية الإفادة منها في مصر", مجلة الجمعية المصرية للتربية المقارنة ( مجلة التربية المقارنة والدولية ), 2017 More
  • Eman Ahmed Hany, "تطوير شعبة معلم الفصل والتعليم المجتمعي في ضوء مؤشرات جودة الحياة التعليمية : دراسة حالة كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", كلية التربية بالإسماعيلية جامعة قناة السويس, 2019 More
  • Fatma Mohamed Bahgat, "التخطيط الاستراتيجي لتنميــــــة قـــــدرات المعلميــــن بمرحلة التعليم الأساسي فـي ضوء العصر الرقمـــي", مجلة كلية التربية جامعة الفيوم, 2022 More
Tweet