Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
The Effect of Using Dialogic Teaching on Developing English Majors' Critical Thinking Skills and Metacognitive Awareness
Faculty
Specific Education
Year:
2020
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة کلية التربية فى العلوم التربوية مجلة کلية التربية فى العلوم التربوية- جامعة عين شمس
Volume:
44
Keywords :
, Effect , Using Dialogic Teaching , Developing English
Abstract:
The current study aimed at examining the impact of using dialogic teaching on English majors' critical thinking skills and metacognitive awareness. The sample involved 66 EFL freshmen students at the faculty of Specific Education, Zagazig University. Based on the quasi-experimental design, the study involved two groups: an experimental group (n=33) and a control one (n=33). To collect data, a pre-post critical thinking test and a pre-post metacognitive awareness scale were designed and administered to both groups. Findings showed that the experimental group surpassed the control one in overall critical thinking and its dimensions, as well as in overall metacognitive awareness. Accordingly, curriculum designers and EFL instructors need to incorporate various dialogic teaching practices in order to enhance students' reasoning, critical thinking and metacognitive abilities.
Author Related Publications
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of the Interactive Reading Model on Developing Some Reading Comprehension Skills and Reading Strategy Awareness of EFL Faculty of Specific Education Freshmen Students", الجمعية المصرية للقراءة و المعرفة, 2016
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Enhancing Postgraduate English Majors' Academic Writing Skills and Self-Efficacy Using Metadiscourse Markers", مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية, 2020
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness", مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس, 2021
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Utilizing the Social Constructivist Approach via Online Learning Environments to Enhance English Majors' Critical Writing Skills", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2022
More
Department Related Publications
Norhan Hessien Ibrahim Elnashwa, " فاعلية برنامج تدريبى قائم على النظرية البنائية فى تنمية بعض عادات العقل المعرفية لدى دراسات الفصل الواحد (ماجستير لم يناقش بعد)", لايوجد, 1900
More
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "الهدر فى مدارس الفصل الواحد بمحافظة الشرقية ودور المجتمع المحلى فى مواجهته " تصور مقترح" (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "إعداد معلمات مدارس الفصل الواحد وتنميتهن مهنيا فى ضوء متطلبات الجودة " تصور مقترح" (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900
More
Walaa Fawzy Abdelhalim Ahmed, "المنظور المستقبلى كمفهوم دافعى – معرفى وعلاقته بكل من القدرة على حل المشكلات والتحصيل الدراسى لدى طالبات شعبة معلم الفصل الواحد (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Fatma Mohamed Bahgat, "The Community Participation Consolidation for Developing The One - Classroom Schools In Sharkia To Achieve The Social Integration (A proposed Perspective)", جامعة القاهرة, 2015
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف