دور آلـة البيانو في مصاحبة المؤلفات الغنائية عند هيربرت بيدفورد Herbert Bedford

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: علوم وفنون الموسيقى- كلية التربية الموسيقية – جامعة حلوان. كلية التربية الموسيقية Volume:
Keywords : , آلـة البيانو , مصاحبة المؤلفات الغنائية , هيربرت    
Abstract:
The piano plays an important role in the instrumental and lyrical accompaniment, as it works to accompany and support the main voice in the composition in order to intensify and enrich the texture of the melodies. The accompanist pianist is the mediator between the author and the listener, as he performs two works at the same time. Duo playing is one of the best ways to train the student to keep time while playing and enjoy the beauty of music as a result of listening to an integrated work in cooperation with his colleague to reach a successful and distinguished work. The research includes the introduction, research problem, research objectives, importance of research, research questions, research procedures (methodology - sample - limits - tools), and previous studies. Research problem: The lack of demand for many piano students to accompany students in the postgraduate studies specializing in singing, due to the difficulty of these compositions in terms of performance, which makes the student perform the lyrical works individually so that the work appears technically incomplete, which made the researcher to address the role of the piano in some compositions Lyrics at "Herbert Bedford" in order to encourage students to participate in these works. The research is divided into two parts: The first part: the theoretical part and consists of: First: The basics that must be available to the accompanying pianist. Second: the author "Herbert Bedford" (his life - his works). The practical side: It includes: First: a comprehensive survey of the research sample literature in terms of their structural composition (title - author of words - ladder - speed - structural length - scale). Second: the musical composition, which includes: - The main ideas and the role of the piano. - Forms of expressive terms and terms of speed. -Performing techniques. - Ornaments. Third: Playing instructions and the suggested finger numbering, due to the absence of finger numbering in the sample. Then the researcher reviewed the results and recommendations, and concluded the research with a list of Arab and foreign references, and a summary of the research in Arabic and English.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Enji Mushir Noshi Attia, ""African Music's Features and Characteristics as Shown in Akin Euba and Abbas Suleiman Al- Sibai's Piano Works and It's Performing style"", مجلة جامعة حلوان, 2017 More
  • Enji Mushir Noshi Attia, "“Löuis Kohler’s teaching Piano Method”", مجلة جامعة حلوان, 2013 More
  • Enji Mushir Noshi Attia, "كيفية الأستفادة من أغاني أفلام الرسوم المتحركة فى تعليم الأطفال العزف على آلة البيانو", كلية التربية الموسيقية, 2019 More
  • Enji Mushir Noshi Attia, "دراسة تحليلية لمؤلفة "معركة ماناساس The Battle of Manassas للمؤلف توماس "توم الكفيف" Thomas, Blind Tom وأسلوب أدائها", كلية التربية الموسيقية, 2021 More
  • Enji Mushir Noshi Attia, "خطة مقترحة لتدريس منهج البيانو للفرقة الثانية (بيانو 3- الساعات المعتمدة) لمواكبة التعليم الهجين", كلية التربية النوعية جامعة كفر الشيخ, 2021 More

Department Related Publications

  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج مقترح لتنمية الانتماء الوطني والابتكار الايقاعي لدي طلاب المدارس من خلال الأغاني الوطنية عند عمرو مصطفي", كلية التربية النوعية/جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "توظيف الألحان الشعبية المصرية في إثراء مقرر الارتجال الموسيقي التعليمي", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج تدريبي مقترح لأعضاء هيئة التدريس علي استخدام منصة إدمودوEdmodo الإلكترونية في التربية الموسيقية", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021 More
Tweet