فاعلية ٲستخدام خريطة V – Shape على تعلم وتطوير الجانب المهارى لسباحة البطن لدى المبتدئين

Faculty Physical Education for Boys Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : فاعلية ٲستخدام خريطة , , Shape , تعلم وتطوير    
Abstract:
Contemporary science is witnessing today a huge revolution of scientific and technical progress that has led to radical changes in the ways of life and its methods. Education is a basic requirement for the student, after going through various experiences, to live in this complex and accelerating world. (25) The “V-shape” strategy is an extension of the “Gozobel” theory of meaningful learning, which originated within the constructivist school, where the learner can organize the concepts he learned about the subject to be learned in levels that show the degree of comprehensiveness of performance (26:15). Also, the V-SHAPE strategy is one of the models of the constructivist theory that clarifies the organized elements necessary understand the structural nature and the role that concepts play interpreting events and things (48:10). Fouad Suleiman Qalada (2010AD) mentions that the V-shape strategy is used in curriculum planning and development, in evaluation, and as an analytical tool for learners’ responses. It is also used for critical reading of research in various fields (77:18). In presenting the V-shape strategy to learners, it is required to take into account the availability of a scientific background with high efficiency among learners that allows building the conceptual aspect, and students’ understanding of the components of the map and how to build it, in addition to the availability of science processes such as observation, conclusion, identification of problems and imposing hypotheses (87:12).
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "فعالية برنامج لمرحلة التعليم للتدريب على المستوى الفنى لسباحى البراعم", تربية رياضية بنين بالزقازيق, 2017 More
  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "فاعلية ٲستخدام خريطة V – Shape على تعلم وتطوير الجانب المهارى لسباحة البطن لدى المبتدئين", مجلة بحوث التربية الشاملة – كلية التربية الرياضية بنات – جامعة الزقازيق, 2021 More
  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "فعالية برنامج تعليمي بإستخدام الهيبرميديا علي تعلم سبـاحـة الزعـانف لدى المبتدئين", مجلة تطبيقات علوم الرياضة – كلية التربية الرياضية – ابو قير - جامعة الاسكندرية, 2021 More
  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "فاعلية برنامج بأستخدام الأكتشاف الموجه على تعلم المبادئ الأساسية فالسباحة للمبتدئين", المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة – كلية التربية الرياضية بنات – جامعة حلوان, 2022 More
  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "تأثير أستخدام أسلوبى التعليم التعاونى واﻷوامر على المستوى الفنى لسباحة الصدر لدى المبتدئين", مجلة بحوث التربية الرياضية – كلية التربية الرياضية بنين – جامعة الزقازيق, 2021 More

Department Related Publications

  • Mohammed Azim Abdul Hamid saide, "متطلبات الأداء الإبداعي للطالب المعلم كضرورة لتطوير درس التربية الرياضية", مجلة بحوث التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق, 2014 More
  • Mohammed Ahmed Rady, "تأثير استخدام اسلوب النمذجه بالعرض الحى على تعلم بعض المهارات الاساسيه بدرس التربيه الرياضيه", كليه التربيه الرياضيه, 2014 More
  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "تأثير استخدام اسلوب الاثراء على تعلم مهارة رمى الرمح لطلبه كلية التربية الرياضية", مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Ahmed Mohamed Mohamed Abedllah, "منهج مقترح للتربية الرياضية المدرسية لتلاميذ المرحلة الإعدادية في ضوء معايير الجودة", كلية التربية الرياضية للبنين -جامعة الزقازيق, 2016 More
  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "تطوير منهج ألعاب القوى لطلاب شعبة التدريس بكلية التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق", مجلة بحوث التربية الرياضية للبنين, 2017 More
Tweet