فاعلية ٲستخدام خريطة V – Shape على تعلم وتطوير الجانب المهارى لسباحة البطن لدى المبتدئين

Faculty Physical Education for Boys Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : فاعلية ٲستخدام خريطة , , Shape , تعلم وتطوير    
Abstract:
Contemporary science is witnessing today a huge revolution of scientific and technical progress that has led to radical changes in the ways of life and its methods. Education is a basic requirement for the student, after going through various experiences, to live in this complex and accelerating world. (25) The “V-shape” strategy is an extension of the “Gozobel” theory of meaningful learning, which originated within the constructivist school, where the learner can organize the concepts he learned about the subject to be learned in levels that show the degree of comprehensiveness of performance (26:15). Also, the V-SHAPE strategy is one of the models of the constructivist theory that clarifies the organized elements necessary understand the structural nature and the role that concepts play interpreting events and things (48:10). Fouad Suleiman Qalada (2010AD) mentions that the V-shape strategy is used in curriculum planning and development, in evaluation, and as an analytical tool for learners’ responses. It is also used for critical reading of research in various fields (77:18). In presenting the V-shape strategy to learners, it is required to take into account the availability of a scientific background with high efficiency among learners that allows building the conceptual aspect, and students’ understanding of the components of the map and how to build it, in addition to the availability of science processes such as observation, conclusion, identification of problems and imposing hypotheses (87:12).
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "تأثير استخدام اسلوب الاثراء على تعلم مهارة رمى الرمح لطلبه كلية التربية الرياضية", مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "تطوير منهج ألعاب القوى لطلاب شعبة التدريس بكلية التربية الرياضية بنين جامعة الزقازيق", مجلة بحوث التربية الرياضية للبنين, 2017 More
  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "تقويم منهج ألعاب القوى لمرحلة البكالوريوس شعبة التدريس طبقا" لمعايير جودة التعليم", مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "استراتيجية مقترحة للنهوض برياضة ألعاب القوى فى اطار تطوير منهاج التربية الرياضية للحلقة الثانية من التعليم الأساسى", مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Ahmed Emad Tawfik Elwaey, "فاعلية استخدام برمجية تعليمية الكترونية على تعلم مهارة الوثب الطويل لذوى الاعاقة الفكرية", مجلة علوم الرياضة بكلية التربية الرياضية جامعة المنيا, 2021 More

Department Related Publications

  • Tarek Mohamed Nada Elsayed, "القياسات الجسمية وعلاقتها بالمستوي الرقمي للسباحين دراسة عاملية (1993).", لايوجد, 1900 More
  • Mohamed Ali Ahmed Qot, "فعالية المجهود البدني علي مستوي الجلوكوز والأنسولين والأدريكوتروبين في الدم وبعض المتغيرات الفسيولوجية الأخري للموسم التدريبي لسباحي المسافات القصيرة", لايوجد, 1900 More
  • Tarek Mahdy Attia Mahdy, "فاعلية إستخدام بعض الإستراتيجيات العقلية لتوجيه التوتر على المستوى الرقمى فى سباحة 100 متر حرة", المؤتمر العلمى لعلوم التربية البدنية والرياضة بالجماهيرية الليبية, 2009 More
  • Tarek Mahdy Attia Mahdy, "تأثير التدريبات الدائرية المركبة على بعض القدرات البدنية الخاصة ومستوى الإنجاز الرقمى لناشئى سباحة 50 متر حرة", المجلة العملية للتربية البدنية والرياضة بكلية التربية الرياضية بالهرم جامعة حلوان, 2010 More
  • Tarek Mahdy Attia Mahdy, "فاعلية استخدام مؤشرات الدلالات الجينية لتوجيه التدريب على بعض المتغيرات البدنية والفسيولوجية للسباحين الناشين", المجلة العملية للتربية البدنية والرياضة بكلية التربية الرياضية بالهرم جامعة حلوان, 2012 More
Tweet