المؤسسات الصحفية الدولية ومقومات النجاح فى العصر الرقمى -مؤسسة لومند الفرنسية نموذجاً

Faculty Art Year: 2019
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة المعهد الكندى العالى لتكنولوجيا الاعلام الحديث (CIC) مجلة المعهد الكندى العالى لتكنولوجيا الاعلام الحديث (CIC) Volume:
Keywords : المؤسسات الصحفية الدولية ومقومات النجاح , العصر    
Abstract:
International press institutions and ingredients for success in the digital age The French Le Monde Foundation is a model The study sought to monitor the administrative, economic and journalistic challenges and challenges at the level of thought, workers, production tools, capital and the market with a case study on the French Le Monde Foundation, and how to benefit from successful experiences in the world in setting a vision through which the Egyptian press institutions in particular and the Arab ones in general in light of the challenges of the digital age and can be benefited from. Define the features of this perception as : Achieving the majority of revenues from digital sources: Le Monde was able to achieve 54% of its revenues from digital sources, and it will most likely reach achieving most of its revenues from digital sources by 2020, which is a real achievement that heralds the transition completely to the digital age. Le Monde, as well as several other newspapers, built their revenue strategies from selling digital subscriptions with good quality content, helped by the quality of their readers who could pay for the service (pay to read and see), and this was a good strategy for those newspapers (less than for to small newspapers), but the Guardian had a style The Guardian had bet on the voluntary payments, membership strategy Readers' relationship with newspapers is not purely financial. With an infinite amount of free news available, the relationship your reader sees should be much like a public radio listener's with their favorite station. They don't buy access; They support the cause.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "المؤسسات الصحفية المصرية والتحديات التشريعية للعصر الرقمي مؤسسة دار التحرير نموذجا", مجلة بحوث الصحافة -كلة الاعلام -جامعة القاهرة, 2020 More
  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "العوامل المؤثرة في القائم بالاتصال بالمؤسسات الصحفية المصرية في العصر الرقمي", مجلة بحوث الصحافة -كلية الاعلام-جامعة القاهرة, 2022 More
  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "المؤسسات الصحفية المصرية والتحديات التكنولوجية للعصر الرقمى -مؤسسة الأهرام نموذجاً", مجلة كلية الاداب -جامعة بنها, 2018 More
  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "استخدام الشباب الجامعي لفن الانفوجرافيك الخاص بالمبادرات الرئاسية الصحية في المواقع الالكترونية", مجلة البحوث الاعلامية ،جامعة الازهر, 2023 More
  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "استخدام صحافة البيانات في معالجة قضايا المناخ بالمواقع الإلكترونية للصحف المصرية والأمريكية - دراسة تحليلية", المجلة المصرية لبحوث الاعلام-كلية الاعلام-جامعة القاهرة, 2023 More

Department Related Publications

  • Wafa Salah Abdulrahman Khalil, "تأثير الأفكار الإبداعية والتفاعلية بالإعلانات الخارجية على صناعة الإعلان والمحتوى الإعلامي في وسائل الاعلام الجماهيرية", كلية الاعلام جامعة القاهرة, 2019 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور شبكات التواصل الاجتماعي في تشكيل اتجاهات الشباب المصري نحو مجلس الشيوخ والمرشحين لعضويتة, دراسة مسحية.", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2021 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "معالجة قضايا المرأه المصرية بالمواقع والصفحات النسائية الالكترونية فى اطار رؤية مصر 2030م. "دراسة تحليلية "", لمجلة العلمية للبحوث, 2022 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "معالجة القنوات الإخبارية الموجهة بالعربية لقضايا المهاجرين واللاجئين (دراسة تحليلية مقارنة)", مجلة كلية الاداب بقنا, 2018 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور وسائل الإعلام التقليدية والاجتماعية فى تعزيز الجهود التطوعية للجمهور المصرى، ومنظمات المجتمع المدنى بشأن مواجهة جائحة كورونا )دراسة ميدانية(", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2031 More
Tweet