فاعلية برنامج بأستخدام الأكتشاف الموجه على تعلم المبادئ الأساسية فالسباحة للمبتدئين

Faculty Physical Education for Boys Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة – كلية التربية الرياضية بنات – جامعة حلوان المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة – كلية التربية الرياضية بنات – جامعة حلوان Volume:
Keywords : فاعلية برنامج بأستخدام الأكتشاف الموجه , تعلم    
Abstract:
Teaching fields vary in light of the different age stages, and each stage has its own characteristics and teaching methods that differ from the other. By modifying appropriate teaching methods in order to develop the child's abilities to keep pace with the future process in life. (3:52) As the method of teaching by guided discovery gives the child the freedom to choose the mechanism for implementing the skill, and solutions are presented in more than one form to reach the goal as quickly as possible. This method is characterized by making the child think and produce using his information in mental processes that end with reaching the results through research and discovery. (102:6) The importance of the guided discovery method is shown in developing the learners’ abilities to express their opinion in front of the group, developing the learner’s thinking skills, developing movements and information, as well as making the learner possess new experiences and logical thinking, as well as critical thinking using higher levels of mental thinking such as analysis, installation and evaluation. (82:3) The age stage (6-7) years is characterized by psychomotor characteristics that contribute to promoting the child’s development towards health factors and diligent and continuous activity. A number of studies have confirmed that the child's emotional, mental and social personality is achieved through motor activity. (18)
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "فعالية برنامج لمرحلة التعليم للتدريب على المستوى الفنى لسباحى البراعم", تربية رياضية بنين بالزقازيق, 2017 More
  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "فاعلية ٲستخدام خريطة V – Shape على تعلم وتطوير الجانب المهارى لسباحة البطن لدى المبتدئين", مجلة بحوث التربية الشاملة – كلية التربية الرياضية بنات – جامعة الزقازيق, 2021 More
  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "فعالية برنامج تعليمي بإستخدام الهيبرميديا علي تعلم سبـاحـة الزعـانف لدى المبتدئين", مجلة تطبيقات علوم الرياضة – كلية التربية الرياضية – ابو قير - جامعة الاسكندرية, 2021 More
  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "فاعلية ٲستخدام خريطة V – Shape على تعلم وتطوير الجانب المهارى لسباحة البطن لدى المبتدئين", مجلة بحوث التربية الشاملة بكلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2021 More
  • Ahmed Hamdy Fathy Mohamed, "تأثير أستخدام أسلوبى التعليم التعاونى واﻷوامر على المستوى الفنى لسباحة الصدر لدى المبتدئين", مجلة بحوث التربية الرياضية – كلية التربية الرياضية بنين – جامعة الزقازيق, 2021 More

Department Related Publications

  • Tarek Mahdy Attia Mahdy, "تأثير التدريب بالأثقال بإستخدم الأسلوبين الموزع والمكثف على بعض المتغيرات البدنية والبيوكيميائية والمستوى الرقمي للسباحين الناشئين", كلية التربية الرياضية للبنات جامعة حلوان بالجزيرة, 2005 More
  • Tarek Mahdy Attia Mahdy, "تأثير تدريبات البليومترك للذراعين على بعض المتغيرات البدنية والإنجاز الرقمى لسباحى الزحف المعاقين بدنياً", مجلة علوم وفنون الرياضة, 2007 More
  • Tarek Mahdy Attia Mahdy, "تأثير برنامج تدريبى مقترح وفقاً لنمط الإيقاع الحيوى اليومى على الكفاءة البدنية والمستوى الرقمى لـ 100 متر حرة", مجلة علوم وفنون الرياضة, 2006 More
  • Tarek Mahdy Attia Mahdy, "تأثير إستخدام بعض أساليب تكنولوجيا التعليم على مستوى الأداء( الفنى – الرقمى) فى سباحة الزحف على البطن", مجلة بحوث التربية الشامجلة كلية التربية الرياضية للبنات جامعة الزقازيق, 2005 More
  • Tarek Mahdy Attia Mahdy, "فاعلية إستخدام بعض الإستراتيجيات العقلية لتوجيه التوتر على المستوى الرقمى فى سباحة 100 متر حرة", المؤتمر العلمى لعلوم التربية البدنية والرياضة بالجماهيرية الليبية, 2009 More
Tweet