برنامج قائم على استراتيجية التخيل الموجه في تنمية بعض مهارات الإرتجال والتفكير الإبداعي لأطفال الروضة

Faculty Early childhood education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة الطفولة والتربية مجلة الطفولة والتربية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا Volume:
Keywords : برنامج قائم , استراتيجية التخيل الموجه , تنمية    
Abstract:
The aim of this research is to identify the effect of using the directed imagination strategy in developing some improvisation skills represented in (improvisational speaking, organizational improvisation, risk awareness, promptness, and focus of attention), and creative thinking skills represented in (fluency, originality, flexibility, and problem solving) For children of the second level of kindergartenWhere the researcher prepared the program based on the strategy of directed imagination, and then applied the research tools, which are measures of improvisation skills, and creative thinking, before and after, on the research sample, which numbered (80) boys and girls divided into two equal groups, the experimental group includes (40) boys and girls, and the group The control includes (40) boys and girls,The results of the research were that there were statistically significant differences at the 0.01 level in the measures of improvisation and creative thinking skills in favor of the post-measurement and follow-up for the children of the experimental group, and the research recommended the need to adopt educational programs based on directed imagination strategies because of their great effectiveness in learning kindergarten children.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية استخدام الألعاب التعليمية لتنمية بعض مهارات ما قبل الحساب لأطفال الروضة فى ضوء منهج منتسورى", مجلة دراسات الطفولة كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس, 2022 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فعالية برنامج قائم على السقالات التعليمية في تنمية المهارات الحياتية لدى طفل الروضة في ضوء منهج 2.0", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2019 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية الأنشطة المسرحية في تنمية بعض مهارات حماية الذات لدى أطفال الروضة "دراسة شبه تجريبية"", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2020 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية برنامج قائم على الأفلام الوثائقية التسجيلية في تنمية وتعزيز الهوية الوطنية لطفل الروضة", مجلة الطفولة والتربية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الاسكندرية, 2020 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية القصص المصورة في تنمية بعض مفاهيم الخصوصية لطفل الحضانة من (3-4) سنوات", المجلة العلمية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنصورة, 2021 More

Department Related Publications

  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية استخدام الألعاب التعليمية لتنمية بعض مهارات ما قبل الحساب لأطفال الروضة فى ضوء منهج منتسورى", مجلة دراسات الطفولة كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس, 2022 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فعالية برنامج قائم على السقالات التعليمية في تنمية المهارات الحياتية لدى طفل الروضة في ضوء منهج 2.0", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2019 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية الأنشطة المسرحية في تنمية بعض مهارات حماية الذات لدى أطفال الروضة "دراسة شبه تجريبية"", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2020 More
  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "مدى ممارسة الجدارات القيادية لمديري رياض الأطفال في ضوء الرشاقة التنظيمية من وجهه نظر المعلمات", مجلة الطفولة والتربية، كلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة الإسكندرية, 2022 More
Tweet