Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فاعلية برنامج قائم على الأفلام الوثائقية التسجيلية في تنمية وتعزيز الهوية الوطنية لطفل الروضة
Faculty
Early childhood education
Year:
2020
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة الطفولة والتربية مجلة الطفولة والتربية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الاسكندرية
Volume:
Keywords :
فاعلية برنامج قائم , الأفلام الوثائقية التسجيلية
Abstract:
The aim of this research is to develop and strengthen the national identity of the kindergarten child through three main dimensions: (National Culture - Influential Symbols in the History of the Homeland - Pharaonic Civilization) through a program based on documentary films and answering the main question, which is the effectiveness of a program based on documentary films In developing and strengthening the national identity of the kindergarten child, Where the researcher used the experimental approach with a quasi-experimental design on a random sample of the research community, which included children of the second level (5-6 years), and the number of children reached (90) boys and girls divided as follows: (45) boys and girls in the control group, (45) male and female children in the experimental group, The research tools were determined in the scale of the national identity of the kindergarten child (prepared by the researcher), and this scale was applied before and after verifying its validity and calculating its stability, and a program based on documentary films to develop and strengthen the national identity of the kindergarten child (prepared by the researcher).One of the most important results was that there were statistically significant differences at the 0.01 level between the mean scores of the experimental group members in the tribal and remote measurements on the national identity scale for the kindergarten child (dimensions and total score) in favor of the post-measurement, and there were statistically significant differences at the 0.01 level between the means of scores The members of the experimental and control groups in the post-measurement of the national identity scale of the kindergarten child (dimensions and total score) in favor of the experimental group
Author Related Publications
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية استخدام الألعاب التعليمية لتنمية بعض مهارات ما قبل الحساب لأطفال الروضة فى ضوء منهج منتسورى", مجلة دراسات الطفولة كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس, 2022
More
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فعالية برنامج قائم على السقالات التعليمية في تنمية المهارات الحياتية لدى طفل الروضة في ضوء منهج 2.0", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2019
More
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية الأنشطة المسرحية في تنمية بعض مهارات حماية الذات لدى أطفال الروضة "دراسة شبه تجريبية"", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2020
More
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية القصص المصورة في تنمية بعض مفاهيم الخصوصية لطفل الحضانة من (3-4) سنوات", المجلة العلمية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنصورة, 2021
More
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "برنامج قائم على استراتيجية التخيل الموجه في تنمية بعض مهارات الإرتجال والتفكير الإبداعي لأطفال الروضة", مجلة الطفولة والتربية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2021
More
Department Related Publications
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية استخدام الألعاب التعليمية لتنمية بعض مهارات ما قبل الحساب لأطفال الروضة فى ضوء منهج منتسورى", مجلة دراسات الطفولة كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس, 2022
More
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فعالية برنامج قائم على السقالات التعليمية في تنمية المهارات الحياتية لدى طفل الروضة في ضوء منهج 2.0", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2019
More
Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية الأنشطة المسرحية في تنمية بعض مهارات حماية الذات لدى أطفال الروضة "دراسة شبه تجريبية"", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2020
More
Heba Salah Salem Abdelwahab, "مدى ممارسة الجدارات القيادية لمديري رياض الأطفال في ضوء الرشاقة التنظيمية من وجهه نظر المعلمات", مجلة الطفولة والتربية، كلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة الإسكندرية, 2022
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف