فاعلية برنامج قائم على الأفلام الوثائقية التسجيلية في تنمية وتعزيز الهوية الوطنية لطفل الروضة

Faculty Early childhood education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة الطفولة والتربية مجلة الطفولة والتربية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الاسكندرية Volume:
Keywords : فاعلية برنامج قائم , الأفلام الوثائقية التسجيلية    
Abstract:
The aim of this research is to develop and strengthen the national identity of the kindergarten child through three main dimensions: (National Culture - Influential Symbols in the History of the Homeland - Pharaonic Civilization) through a program based on documentary films and answering the main question, which is the effectiveness of a program based on documentary films In developing and strengthening the national identity of the kindergarten child, Where the researcher used the experimental approach with a quasi-experimental design on a random sample of the research community, which included children of the second level (5-6 years), and the number of children reached (90) boys and girls divided as follows: (45) boys and girls in the control group, (45) male and female children in the experimental group, The research tools were determined in the scale of the national identity of the kindergarten child (prepared by the researcher), and this scale was applied before and after verifying its validity and calculating its stability, and a program based on documentary films to develop and strengthen the national identity of the kindergarten child (prepared by the researcher).One of the most important results was that there were statistically significant differences at the 0.01 level between the mean scores of the experimental group members in the tribal and remote measurements on the national identity scale for the kindergarten child (dimensions and total score) in favor of the post-measurement, and there were statistically significant differences at the 0.01 level between the means of scores The members of the experimental and control groups in the post-measurement of the national identity scale of the kindergarten child (dimensions and total score) in favor of the experimental group
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية استخدام الألعاب التعليمية لتنمية بعض مهارات ما قبل الحساب لأطفال الروضة فى ضوء منهج منتسورى", مجلة دراسات الطفولة كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس, 2022 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فعالية برنامج قائم على السقالات التعليمية في تنمية المهارات الحياتية لدى طفل الروضة في ضوء منهج 2.0", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2019 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية الأنشطة المسرحية في تنمية بعض مهارات حماية الذات لدى أطفال الروضة "دراسة شبه تجريبية"", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2020 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية القصص المصورة في تنمية بعض مفاهيم الخصوصية لطفل الحضانة من (3-4) سنوات", المجلة العلمية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنصورة, 2021 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "برنامج قائم على استراتيجية التخيل الموجه في تنمية بعض مهارات الإرتجال والتفكير الإبداعي لأطفال الروضة", مجلة الطفولة والتربية كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2021 More

Department Related Publications

  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية استخدام الألعاب التعليمية لتنمية بعض مهارات ما قبل الحساب لأطفال الروضة فى ضوء منهج منتسورى", مجلة دراسات الطفولة كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس, 2022 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فعالية برنامج قائم على السقالات التعليمية في تنمية المهارات الحياتية لدى طفل الروضة في ضوء منهج 2.0", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2019 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية الأنشطة المسرحية في تنمية بعض مهارات حماية الذات لدى أطفال الروضة "دراسة شبه تجريبية"", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2020 More
  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "مدى ممارسة الجدارات القيادية لمديري رياض الأطفال في ضوء الرشاقة التنظيمية من وجهه نظر المعلمات", مجلة الطفولة والتربية، كلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة الإسكندرية, 2022 More
Tweet