تلبية متطلبات جودة الحياة مدخل لتحسين أداء أعضاء هيئة التدريس لأدوارهم الجديدة

Faculty Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة دراسات تربوية ونفسية / مجلة كلية التربية بالزقازيق كلية التربية / جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : تلبية متطلبات جودة الحياة , مدخل لتحسين    
Abstract:
Societies have recently been plagued by many transformations and variables, which quickly impose their repercussions and repercussions at all levels and fields, as the concept of quality and improving the quality of things and their specifications has become one of the most important requirements for the continuity and survival of organizations, including universities, and faculty members are the real and continuous balance of intellectual capital, which is considered The main pillar to achieve the competitive advantages of the university and society, However, university programs lack sports, recreational and educational activities for faculty members. Universities are nothing more than traditional centers of education dominated by theoretical aspects, the upholding of the culture of memory, the penetration of bureaucracy and stereotypes in many of their activities, and the lack of monitoring of incentives and rewards that promote international scientific publishing and other obstacles that prevent the achievement of faculty members for their new roles; Therefore, the current research aimed to develop a list of the quality of life requirements for faculty members and to explore the opinions and trends of a sample of university faculty members regarding them, The research relied on the descriptive analytical approach, and the research ended with defining the quality of life for faculty members in eight dimensions: strengthening job security, strengthening psychological security, relieving anxiety about the future, managing time and relieving work pressures, and developing faculty members' abilities to deal with educational developments. and organizational, building a culture of continuous learning, anticipating future work paths and skills, recreation engineering, providing opportunities for promotion and sustainable professional development, and the research ended with crystallizing some supportive proposals to meet those requirements.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Shaymaa Elsayed Mohamed Attia Abdelhady, "منظمات التعلم كمدخل لتطويرالجامعات المصرية", كلية التربية / جامعة الزقازيق, 2015 More
  • Shaymaa Elsayed Mohamed Attia Abdelhady, "تصور مقترح لتقويم أداء أعضاء هيئة التدريس بالجامعات المصرية في ضوء خبرات بعض الجامعات المتميزة عالميًا", كلية التربية جامعة القصيم بالمملكة العربية السعودية, 2019 More
  • Shaymaa Elsayed Mohamed Attia Abdelhady, "تمكين المعلمين من متطلبات الثورة الصناعية الرابعة وإمكانية تضمينها في العملية التعليمية بكليات التربية بين دلالات الواقع واستشراف مستقبل مهنة التعليم", رابطة التربويين العرب, 2019 More
  • Shaymaa Elsayed Mohamed Attia Abdelhady, "رؤية مقترحة لتطبيق نموذج المدرسة الخضراء في مؤسسات التعليم الابتدائي بمصر", كلية الدراسات العليا للتربية – جامعة القاهرة, 2020 More
  • Shaymaa Elsayed Mohamed Attia Abdelhady, "جامعة الشركات نموذج تقدمي لتحقيق التعليم المستمر وإمكانية الإفادة منه في تحسين التعليم الجامعي بمصر", كلية التربية/ جامعة عين شمس, 2021 More

Department Related Publications

  • Mai Mohamed Monir, "متطلبات تفعيل دور الجامعة فى تنمية المسئولية الاجتماعية لدى الطلاب من خلال ممارسة الأنشطة الطلابية", دراسات تربوية ونفسية (كلية التربية ـ جامعة الزقازيق ), 2018 More
  • Shaymaa Elsayed Mohamed Attia Abdelhady, "منظمات التعلم كمدخل لتطويرالجامعات المصرية", كلية التربية / جامعة الزقازيق, 2015 More
  • Ahmed Mahmoud elzonfoly, "الإنفاق الحكومى على التعليم قبل الجامعى: الكفاية والكفاءة والعدالة (دراسة تحليلية)", دراسات تربوية ونفسية (مجلة كلية التربية بالزقازيق), 2017 More
  • Talaat Hosseini Ismail AbdelAal, "الخطة الإستراتيجية للتعليم قبل الجامعى 2014/2030 دراسة تحليلية نقدية", كلية التربية جامعة الزقازيق, 2017 More
  • Talaat Hosseini Ismail AbdelAal, "السياسات الاجتماعية وعلاقتها بالخطاب الرسمي للسياسة التعليمية في مصر (دراسة تحليلية)", كلية التربية جامعة الزقازيق, 2006 More
Tweet