Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student
Faculty
Education
Year:
2021
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
1-92
Authors:
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
المجلة التربوية لكلية التربية بسوهاج جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي
Volume:
92
Keywords :
, Effect , Some Different Types , Learning within
Abstract:
The research figured out the effectiveness of three variant types of learning presented in training programs in terms of self-determination theory of motivation on developing self- academic identity and academic buoyancy and mind wandering.
Author Related Publications
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "العلاقة بين القيم الأخلاقية وإدراك جودة الحياة في ضوء متغيري نوع الطالب والمستوى الدراسي الأكاديمي", جامعة الزقازيق- كلية التربية, 2020
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "The Effectiveness of Digital Transformation of Learning on Students' Learning Experience, Students' Engagement, and Perceived Intellectual Competence: A Mixed-Method Approach", جامعة الفيوم- كلية التربية, 2021
More
Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "Long and Short Term Impact of Problem-Based and Example Based STEM Learning on the Improvement of Cognitive Load Among Egyptian and Omani Learners", جامعة عين شمس، کلية البنات للآداب والعلوم والتربية, 2021
More
Department Related Publications
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "النموذج البنائى لإستراتيجيات التعلم وحل المشكلات في علاقتها بتوجه الهدف والاتجاه نحو المخاطرة", مجلة بحوث كلية الآداب - جامعة المنوفية, 2001
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "سمات الشخصية في ضوء نظرية العوامل الخمسة الكبرى وعلاقتها باستراتيجيات التعلم المنظم ذاتياً لدى طلبة كلية التربية", مجلة كلية التربية جامعة بني سويف, 2007
More
Ezzat Abdalhamied Mohamed Hassan, "النموذج البنائي لاستراتيجيات تنظيم الدافعية ومعتقدات الدافعبة والتحصيل الدراسي لدى طلاب الجامعة", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2007
More
Yousra Shaban Ibrahiem polpol, "مستويات التفكير التأملى لدى طلاب كلية التربية جامعة الزقازيق فى ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية", جامعة المنصورة, 2013
More
Faten Farouk Abdelfattah Mosa, "تفويض السلطة وعلاقته بالرضا المهنى للمعلمين", كلية التربية - جامعة بنى سويف, 2009
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف