The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student

Faculty Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 1-92
Authors:
Journal: المجلة التربوية لكلية التربية بسوهاج جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي Volume: 92
Keywords : , Effect , Some Different Types , Learning within    
Abstract:
The research figured out the effectiveness of three variant types of learning presented in training programs in terms of self-determination theory of motivation on developing self- academic identity and academic buoyancy and mind wandering.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018 More
  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022 More
  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "العلاقة بين القيم الأخلاقية وإدراك جودة الحياة في ضوء متغيري نوع الطالب والمستوى الدراسي الأكاديمي", جامعة الزقازيق- كلية التربية, 2020 More
  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "The Effectiveness of Digital Transformation of Learning on Students' Learning Experience, Students' Engagement, and Perceived Intellectual Competence: A Mixed-Method Approach", جامعة الفيوم- كلية التربية, 2021 More
  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "Long and Short Term Impact of Problem-Based and Example Based STEM Learning on the Improvement of Cognitive Load Among Egyptian and Omani Learners", جامعة عين شمس، کلية البنات للآداب والعلوم والتربية, 2021 More

Department Related Publications

  • Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "أساليب التعلم وأسلوب التفكير الاختباري في ضوء كل من الجنس والتخصص والتحصيل الدراسي لدى طلاب كلية التربية", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2007 More
  • Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "مستوى الانتماء الوطني لدي طلاب جامعة في ضوء متغيري الجنس والتخصص الأكاديمي", كلية التربية النوعية- جامعة المنوفية, 2015 More
  • Shery Saad Haliem Bektar Saad, "السلوك الفوضوى المدرسى لدى طلبة المرحلتين الإعدادية والثانوية وعلاقته بالمناخ النفسى الإجتماعى المدرسى لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنى سويف, 2016 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "التعرف على أساليب المعلمين المتبعة لتغيير السلوكيات غير المقبولة", جامعة البحرين, 2016 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More
Tweet