Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
The Effectiveness of Digital Transformation of Learning on Students' Learning Experience, Students' Engagement, and Perceived Intellectual Competence: A Mixed-Method Approach
Faculty
Education
Year:
2021
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
848-890
Authors:
Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية جامعة الفيوم- كلية التربية
Volume:
15
Keywords :
, Effectiveness , Digital Transformation , Learning , Students' Learning
Abstract:
This paper investigated the effectiveness of the digital transformation of learning on perceived intellectual competence, student’s engagement and learning experience. To achieve the study findings, a mixed research method was conducted, and 387 students in their first year of high school involved, besides eight teachers from different schools. Within quantitative study, the students took part in a questionnaire using the Online Learning Self-Efficacy Scale (OLSES), the study also used the Learning Object Evaluation Scale for Teachers (LOES-T) and 5-point Likert scale to examine the teachers’ views on students’ engagement with web-based learning tools. On the other hand, the qualitative study involved an interview through the Interwise web conferencing tool. The primary argument presented is that the online learning environment has significantly contributed to students’ learning experience as they can access vast information and knowledge concepts. The study concludes that digital learning sites increase students’ curiosity to learn, enhances their online engagement, and the interactive nature of the online learning environment encourages collaborative learning, hence a perception of high academic self-efficiency and intellectual competence. Teachers also concluded that the digital learning environment improves students' engagement as they regularly interact with web-based learning tools and are motivated to share their knowledge.
Author Related Publications
Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018
More
Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student", جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021
More
Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022
More
Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "العلاقة بين القيم الأخلاقية وإدراك جودة الحياة في ضوء متغيري نوع الطالب والمستوى الدراسي الأكاديمي", جامعة الزقازيق- كلية التربية, 2020
More
Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "Long and Short Term Impact of Problem-Based and Example Based STEM Learning on the Improvement of Cognitive Load Among Egyptian and Omani Learners", جامعة عين شمس، کلية البنات للآداب والعلوم والتربية, 2021
More
Department Related Publications
Faten Farouk Abdelfattah Mosa, "المعتقدات المعرفية وعلاقتها بكل من ما وراء المعرفة والتحكم الداخلى لدى طلاب كلية التربية", رابطة الاخصائيين النفسيين المصرية ( رانم), 2013
More
Somia Ahmed Mohamed Alie, "قياس ادراك الأنساق القيمية لطالبات جامعة تبوك (دراسة مسحية)", جامعة بنها, 2013
More
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "سمة ما وراء المزاج لدى العاديين وذوي صعوبات التعلم من طلبة المرحلة الثانوية", جامعة بنها, 2016
More
Shery Saad Haliem Bektar Saad, "الرفاهية النفسية والذكاء الانفعالي لدى طلبة المرحلة الثانوية العامة (دراسة تنبؤية)", بمجلة كلية التربية – جامعة بنى سويف, 2012
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف