تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة

Faculty Education Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 59-115
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية جامعة بنها - كلية التربية Volume: 29
Keywords : تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي    
Abstract:
The aim of recent study is to figure out the statistical impact of different distribution in the sequence order of items of Criterion- Referenced Test on Difficulty and Discernment factors of items and test, in terms of Second parameter Mod
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student", جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021 More
  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022 More
  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "العلاقة بين القيم الأخلاقية وإدراك جودة الحياة في ضوء متغيري نوع الطالب والمستوى الدراسي الأكاديمي", جامعة الزقازيق- كلية التربية, 2020 More
  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "The Effectiveness of Digital Transformation of Learning on Students' Learning Experience, Students' Engagement, and Perceived Intellectual Competence: A Mixed-Method Approach", جامعة الفيوم- كلية التربية, 2021 More
  • Mohamed Mostafa Abd El Hameed Mohamed Eliwa, "Long and Short Term Impact of Problem-Based and Example Based STEM Learning on the Improvement of Cognitive Load Among Egyptian and Omani Learners", جامعة عين شمس، کلية البنات للآداب والعلوم والتربية, 2021 More

Department Related Publications

  • Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "فعالية برنامج تعليمي في ضوء نظرية الذكاءات المتعددة على التحصيل الدراسي وفعالية الذات في الرياضيات لدى تلاميذ الصف السادس الابتدائي ذوي صعوبات تعلم الرياضيات", مجلة كلية التربية جامعة بنها, 2009 More
  • Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "مستوى الانتماء الوطني لدي طلاب جامعة في ضوء متغيري الجنس والتخصص الأكاديمي أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل أ/ غادة محمد أحمد شحاتة أستاذ علم النفس التربوي ", كلية التربيه النوعيه - جامعة المنوفيه, 2015 More
  • Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "تقييم أثر التدريب على برنامج "استراتيجيات التعلم النشط وأساليب التقويم الحديثة" في ميدان العمل لدى عينة من معلمي المرحلة الثانوية العامة إعداد أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل خليل وفريق البحث المشارك أستاذ ورئيس قسم علم النفس الت", كلية التربيه النوعيه - جامعة المنوفيه, 2013 More
  • Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "العلاقة بين منظور زمن المستقبل ودافعية الانجاز في ضوء الجنس والتخصص الدراسي لدى طلبة جامعة الملك خالد", جامعة الزقازيق- مصر, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "مصادر الحصول على المعلومات بالتعليم الجامعي الواقع والطموحات", جامعة الزقازيق, 2004 More
Tweet