فاعلية برنامج تدريبى مقترح قائم على استراتيجية التعلم الإلكترونى المدمج لتنمية مهارات تصميم الإنفوجرافيك لدى طلاب الإعلام التربوى (دراسة شبة تجريبية)

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة المصرية لبحوث الإعلام جامعة القاهرة Volume:
Keywords : فاعلية برنامج تدريبى مقترح قائم , استراتيجية    
Abstract:
Abstract: The study aimed to identify the effectiveness of a proposed training program based on the integrated e-learning strategy for the design of the info graphic on the acquisition of some practical performance skills for students of educational media, in addition to trying to identify the modern teaching strategies that contribute to the link between education, media and education, and to achieve the objectives of the study. the researcher used The one-group semi-experimental approach (before and after).The sample of the study consisted of (30) specialists and directors of educational media, in addition to a sample of (20) students from the third year students of the Department of Educational Media. The researcher used several research tools, which are: (a questionnaire to determine the practical performance skills for students of educational media, the cognitive achievement test (pre/post) related to info graphic design skills, a note card for the performance rate of info graphic design skills. After studying the sample members and applying the study tools before and after, the most important results of the study were reached: that the blended e-learning achieved effectiveness in all areas (cognitive achievement, skills development, practical performance). The study recommends the necessity of issuing organized decisions for the nature of school journalistic work, so that the production process turns to electronic design instead of manual design, which no longer fits the nature of the era in which we live and does not fit the nature of students who are dealing with the vocabulary of the new environment with their tools that they acquired as a result of their interaction with digital technologies modern. Keywords: Blended learning, infographics, performance skills.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Wafaa Gamal Darwish Abdelghafar, "اتجاهات الصحفيين المصريين نحو تطور أساليب التحرير الصحفي بالمواقع الإخبارية الإلكترونية المصرية (دراسة ميدانية)", جامعة الازهر, 2020 More
  • Wafaa Gamal Darwish Abdelghafar, "توظيف صحافة البيانات فى التغطيات الصحفية الإستقصائية بالمواقع الإلكترونية المصرية وعلاقتها بتطور تقنيات الإتصال وتكنولوجيا المعلومات (دراسة على القائم بالإتصال)", جامعة الازهر, 2021 More
  • Wafaa Gamal Darwish Abdelghafar, "تأثير محددات تشكيل بنية الكتابة للمقال الصحفى بالمواقع العربية على مستوى الإنقرائية لدى الشباب الجامعى (دراسة شبه تجريبية)", جامعة الأهرام الكندية, 2021 More
  • Wafaa Gamal Darwish Abdelghafar, "تطبيقات الصحافة التليفزيونية فى المواقع الإلكترونية المصرية ودورها فى تطوير أساليب تقديم المحتوى الصحفى (دراسة تحليلية ميدانية)", جامعة القاهرة, 2021 More
  • Wafaa Gamal Darwish Abdelghafar, "آليات تشكل رأس المال الإجتماعى فى المجتمع المصرى عبر شبكات التواصل الإجتماعى (منصة كلوب هاوس Club house نموذجاً) (دراسة تحليلية ميدانية)", جامعة القاهرة, 2022 More

Department Related Publications

  • Mehany Saleh Mohamed Elewa, "تأثير الواقع الاجتماعى المعاصر على البناء الدرامى فى مسرح محمد عنانى دراسة تحليلية ( أعمال محمد عنانى المسرحية) (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Mehany Saleh Mohamed Elewa, "تجليات العنف فى المسرح السياسى المصرى دراسة تحليلية لنماذج مسرحية مختارة فى الفترة 1980 - 2005 (دكتوراة)", لايوجد, 1900 More
  • Nadia Mohamed Abdelhafez Elsaedy, "تأثير المنافسة على تطوير فنون التحرير الصحفى : دراسة تحليلية وميدانية على الصحافة المصرية (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Nadia Mohamed Abdelhafez Elsaedy, "الفن الصحفى فى صفحات المحافظات : دراسة تطبيقية على الصحف المصرية (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Hytham Goda Mohamed Moaed, "تأثير الأساليب الاخراجية للصحف الالكترونية على العمليات الادراكية لدى عينة من طلاب الجامعة فى إطار نظرية تمثيل المعلومات "دراسة شبه تجريبية" (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
Tweet