Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
أثر اختلاف نمطي التعلم الإلكتروني (المتزامن/ غير المتزامن) في بيئة التعلم الشخصية على تنمية مهارات بعض تطبيقات المستحدثات التكنولوجية والحاجة إلى المعرفة لدى طلاب تكنولوجيا التعليم
Faculty
Specific Education
Year:
2021
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Manar Hamed Abdallah Hamed
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
المجلة الدولية للتعليم الإلكتروني الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني
Volume:
Keywords :
, اختلاف نمطي التعلم الإلكتروني (المتزامن/ , المتزامن)
Abstract:
This study aims to reveal the impact of the two types of e-learning (synchronous / asynchronous) in the personal learning environment on developing the skills of some applications of technological innovations and the need for cognition among students of educational technology. Specific Education, Zagazig University, they were randomly selected, then divided into two experimental groups, the first experimental group is taught using the personal learning environment according to the synchronous e-learning pattern, while the second experimental group is taught using the personal learning environment according to the asynchronous e-learning pattern, and the study followed the curriculum Semi-experimental to answer the research questions, and the researcher used three research tools, the first: an achievement test to measure the cognitive aspects of the skills of some applications of technological innovations, the second: a observation card for the performance of the skills of some applications of technological innovations, and the third: a measure of the need for cognition, and the study found that there are differences Statistically significant at the level (0.05) between the mean scores of the two experimental groups (personal learning environment according to the synchronous e-learning pattern/ personal learning environment according to the asynchronous e-learning pattern) in the post application of the cognitive achievement test related to the skills of some applications of technological innovations in favor of the second experimental group. The results also found that there was no statistically significant difference at the level (0.05) between the mean scores of the two experimental groups (personal learning environment according to synchronous e-learning style / personal learning environment according to asynchronous e-learning style) in the post application of the observation card related to the skills of some The applications of technological innovations and the scale of the need for cognition, and in light of the results of the study, the researcher recommends the need to pay attention to personal learning according to the two patterns of synchronous and asynchronous e-learning.
Author Related Publications
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك في بيئة التعلم الإلكتروني القائم على الحالة وأثرها في تنمية مهارات حل المشكلات لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي", كلية التربية، جامعة دمنهور, 2017
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "التفاعل بين نمطي الإبحار والأسلوب المعرفي في بيئة التعلم المنتشر وأثره على إكساب المهارات الحاسوبية والتقبل التكنولوجي لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية، جامعة بنها, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "فاعلية التعلم المصغر القائم على محفزات الألعاب في تنمية بعض مهارات البرمجة لدى الطلاب الجامعيين الصم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "نمطا التغذية الراجعة (الفورية - المؤجلة) في بيئة التعلم المعكوس وأثرهما على تنمية مهارات التعامل مع المكونات المادية الحاسوبية لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي مرتفعي ومنخفضي الدافعية للإنجاز", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022
More
Department Related Publications
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك في بيئة التعلم الإلكتروني القائم على الحالة وأثرها في تنمية مهارات حل المشكلات لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي", كلية التربية، جامعة دمنهور, 2017
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "التفاعل بين نمطي الإبحار والأسلوب المعرفي في بيئة التعلم المنتشر وأثره على إكساب المهارات الحاسوبية والتقبل التكنولوجي لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية، جامعة بنها, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "فاعلية التعلم المصغر القائم على محفزات الألعاب في تنمية بعض مهارات البرمجة لدى الطلاب الجامعيين الصم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022
More
Manar Hamed Abdallah Hamed, "نمطا التغذية الراجعة (الفورية - المؤجلة) في بيئة التعلم المعكوس وأثرهما على تنمية مهارات التعامل مع المكونات المادية الحاسوبية لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي مرتفعي ومنخفضي الدافعية للإنجاز", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف