أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك في بيئة التعلم الإلكتروني القائم على الحالة وأثرها في تنمية مهارات حل المشكلات لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي

Faculty Specific Education Year: 2017
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة الدراسات التربوية والإنسانية، كلية التربية، جامعة دمنهور كلية التربية، جامعة دمنهور Volume:
Keywords : أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك    
Abstract:
The current research aimed to design three patterns of educational support using infographics (brief - detailed - interactive) in a case-based learning environment, and studying their impact on developing problem-solving skills for students of computer teachers. The research sample consisted of (60) students in the fourth year of the Computer Teacher Department, Faculty of Specific Education, Zagazig University, and they were distributed into three experimental groups. The research included three experimental treatments, the first treatment used support using brief infographics, the second treatment used support using detailed infographic, and the third treatment used support using interactive infographic. The research tools consisted of an achievement test, an observation card, and a problem-solving test. The results showed that • There were no differences between the mean scores of the three experimental groups in the achievement test due to the effect of the type of support using infographic (brief, detailed, interactive) • There were differences between the mean scores of the three experimental groups in both the observation card; the problem-solving test, due to the effect of the type of support using infographic (brief, detailed, interactive) in favor of the interactive support pattern. The research recommended that interactive support should be used using infographics in a case-based learning environment if the intended learning outcome is the performance aspect and problem-solving skills.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "التفاعل بين نمطي الإبحار والأسلوب المعرفي في بيئة التعلم المنتشر وأثره على إكساب المهارات الحاسوبية والتقبل التكنولوجي لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية، جامعة بنها, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "فاعلية التعلم المصغر القائم على محفزات الألعاب في تنمية بعض مهارات البرمجة لدى الطلاب الجامعيين الصم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التعلم الإلكتروني (المتزامن/ غير المتزامن) في بيئة التعلم الشخصية على تنمية مهارات بعض تطبيقات المستحدثات التكنولوجية والحاجة إلى المعرفة لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "نمطا التغذية الراجعة (الفورية - المؤجلة) في بيئة التعلم المعكوس وأثرهما على تنمية مهارات التعامل مع المكونات المادية الحاسوبية لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي مرتفعي ومنخفضي الدافعية للإنجاز", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More

Department Related Publications

  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "التفاعل بين نمطي الإبحار والأسلوب المعرفي في بيئة التعلم المنتشر وأثره على إكساب المهارات الحاسوبية والتقبل التكنولوجي لدى طلبة تكنولوجيا التعليم", كلية التربية النوعية، جامعة بنها, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "فاعلية التعلم المصغر القائم على محفزات الألعاب في تنمية بعض مهارات البرمجة لدى الطلاب الجامعيين الصم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التعلم الإلكتروني (المتزامن/ غير المتزامن) في بيئة التعلم الشخصية على تنمية مهارات بعض تطبيقات المستحدثات التكنولوجية والحاجة إلى المعرفة لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "نمطا التغذية الراجعة (الفورية - المؤجلة) في بيئة التعلم المعكوس وأثرهما على تنمية مهارات التعامل مع المكونات المادية الحاسوبية لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي مرتفعي ومنخفضي الدافعية للإنجاز", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More
Tweet