Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
نمذجة العلاقات السببية بين الأفكار اللاعقلانية وموضع الضبط والتنمر لدى طالبات المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية
Faculty
Education
Year:
2018
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
135-201
Authors:
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
البحث التربوي المركز القومي للبحوث التربوية والتنمية
Volume:
Keywords :
نمذجة العلاقات السببية , الأفكار اللاعقلانية وموضع
Abstract:
The recent research aimed to explore the effect of the total score of both irrational beliefs and locus of control on bullying, and finding the best path analysis model that clarifies the paths of causal correlations between irrational beliefs, locus of control and bullying among secondary stage female students in Saudi Arabia. The final sample consisted of (247) students drawn randomly from 1st,2nd, and 3rd secondary stage female students in Asser area (Abha) in Saudi Arabia – academic year (1437-1438. Results showed that there is: no statistically significant effect of total score of irrational beliefs on bullying, statistically significant negative effect of total score of locus of control on bullying, no statistically significant effect of irrational beliefs related to self on body bullying, social bullying, and properties bullying, no statistically significant effect of irrational beliefs related to both others and circumstances on body bullying, verbal bullying, social bullying, and properties bullying, statistically significant positive effect of irrational beliefs related to self on verbal bullying, statistically significant negative effect of locus of control on body bullying, verbal bullying, social bullying, and properties bullying among secondary stage female students in Saudi Arabia.
Author Related Publications
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "البناء العاملي للعوامل الست الكبرى للشخصية في ضوء نموذج (HEXACO) وعلاقته بمعنى الحياة لدى طلبة جامعة الزقازيق", جامعة بنها, 2016
More
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "العلاقة بين الانتباه المتمركز حول الذات وتقدير الذات لدى طالبات كلية العلوم والآداب بسراة عبيدة", جامعة أسوان - مصر, 2012
More
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "السعادة الذاتية وعلاقتها بالذكاء الوجداني لدى طلبة الثانوية العامة بمحافظة الدقهلية", جامعة دمنهور, 2014
More
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "العلاقة بين منظور زمن المستقبل ودافعية الانجاز في ضوء الجنس والتخصص الدراسي لدى طلبة جامعة الملك خالد", جامعة الزقازيق- مصر, 2015
More
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "سمة ما وراء المزاج لدى العاديين وذوي صعوبات التعلم من طلبة المرحلة الثانوية", جامعة بنها, 2016
More
Department Related Publications
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "النموذج البنائى لإستراتيجيات التعلم وحل المشكلات في علاقتها بتوجه الهدف والاتجاه نحو المخاطرة", مجلة بحوث كلية الآداب - جامعة المنوفية, 2001
More
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "سمات الشخصية في ضوء نظرية العوامل الخمسة الكبرى وعلاقتها باستراتيجيات التعلم المنظم ذاتياً لدى طلبة كلية التربية", مجلة كلية التربية جامعة بني سويف, 2007
More
Ezzat Abdalhamied Mohamed Hassan, "النموذج البنائي لاستراتيجيات تنظيم الدافعية ومعتقدات الدافعبة والتحصيل الدراسي لدى طلاب الجامعة", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2007
More
Elsayed Abdeldayem Abdelsalam Sokran, "فاعلية التصميم التعليمي القائم على الدافعية في تحسين الاهتمام والجهد العقلي المستثمر في التعلم لدى طلاب المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم", كلية التربية -جامعة قناة السويس - مصر, 2016
More
Yousra Shaban Ibrahiem polpol, "مستويات التفكير التأملى لدى طلاب كلية التربية جامعة الزقازيق فى ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية", جامعة المنصورة, 2013
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف