Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
أثر تفاعل التعزيز وأسلوب التدريس على التحصيل في مادة العلوم
Faculty
Education
Year:
1991
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
65- 96
Authors:
Adel Mohamed Mahmoud El Adl
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية تربية جامعة بنها مجلة كلية تربية جامعة بنها
Volume:
3
Keywords :
, تفاعل التعزيز وأسلوب التدريس , التحصيل , مادة
Abstract:
Positive reinforcement arises as a result of the presentation of a reinforcer that leads to the continuous performance of the desired response. If a particular stimulus is repeated with a positive reinforcer, then this stimulus tends to acquire the property of reinforcing the behavior, and in this case this stimulus is called the positive reinforcer. The impact of that reinforcement in a tangible and noticeable way on the student, his method of study, his desire to learn, his love for study, his love for adventure, and learning everything that is new and useful, and finally, the impact of that reinforcement on his academic achievement. After the student accomplishes the thing required of him only, but some of us may neglect that the reinforcement process is necessary as a motivating means, implemented when the student accomplishes what is expected of him to accomplish compulsorily / voluntarily, resulting from prior and not prior planning, and teachers may neglect the role of reinforcement in provoking Motivation towards learning, and taking on the new experience in the academic challenge
Author Related Publications
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009
More
Department Related Publications
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "أساليب التعلم وأسلوب التفكير الاختباري في ضوء كل من الجنس والتخصص والتحصيل الدراسي لدى طلاب كلية التربية", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2007
More
Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "مستوى الانتماء الوطني لدي طلاب جامعة في ضوء متغيري الجنس والتخصص الأكاديمي", كلية التربية النوعية- جامعة المنوفية, 2015
More
Shery Saad Haliem Bektar Saad, "السلوك الفوضوى المدرسى لدى طلبة المرحلتين الإعدادية والثانوية وعلاقته بالمناخ النفسى الإجتماعى المدرسى لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنى سويف, 2016
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "التعرف على أساليب المعلمين المتبعة لتغيير السلوكيات غير المقبولة", جامعة البحرين, 2016
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف