أثر تفاعل التعزيز وأسلوب التدريس على التحصيل في مادة العلوم

Faculty Education Year: 1991
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 65- 96
Authors:
Journal: مجلة كلية تربية جامعة بنها مجلة كلية تربية جامعة بنها Volume: 3
Keywords : , تفاعل التعزيز وأسلوب التدريس , التحصيل , مادة    
Abstract:
Positive reinforcement arises as a result of the presentation of a reinforcer that leads to the continuous performance of the desired response. If a particular stimulus is repeated with a positive reinforcer, then this stimulus tends to acquire the property of reinforcing the behavior, and in this case this stimulus is called the positive reinforcer. The impact of that reinforcement in a tangible and noticeable way on the student, his method of study, his desire to learn, his love for study, his love for adventure, and learning everything that is new and useful, and finally, the impact of that reinforcement on his academic achievement. After the student accomplishes the thing required of him only, but some of us may neglect that the reinforcement process is necessary as a motivating means, implemented when the student accomplishes what is expected of him to accomplish compulsorily / voluntarily, resulting from prior and not prior planning, and teachers may neglect the role of reinforcement in provoking Motivation towards learning, and taking on the new experience in the academic challenge
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More

Department Related Publications

  • Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "أساليب التعلم وأسلوب التفكير الاختباري في ضوء كل من الجنس والتخصص والتحصيل الدراسي لدى طلاب كلية التربية", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2007 More
  • Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "مستوى الانتماء الوطني لدي طلاب جامعة في ضوء متغيري الجنس والتخصص الأكاديمي", كلية التربية النوعية- جامعة المنوفية, 2015 More
  • Shery Saad Haliem Bektar Saad, "السلوك الفوضوى المدرسى لدى طلبة المرحلتين الإعدادية والثانوية وعلاقته بالمناخ النفسى الإجتماعى المدرسى لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنى سويف, 2016 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "التعرف على أساليب المعلمين المتبعة لتغيير السلوكيات غير المقبولة", جامعة البحرين, 2016 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More
Tweet