علاقة الجنس ودافع الانجاز وتقدير الذات بالتوافق الدراسي لطلاب الصف الأول الثانوي العام

Faculty Education Year: 1991
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 885- 922
Authors:
Journal: , المؤتمر العلمي السادس , التعليم الثانوي الحاضر والمستقبل , رابطة التربية الحديثة , المؤتمر العلمي السادس , التعليم الثانوي الحاضر والمستقبل , رابطة التربية الحديثة Volume: 2
Keywords : علاقة الجنس ودافع الانجاز وتقدير الذات    
Abstract:
Academic compatibility is an educational goal whose purpose is to put the individual in a vital state in order to integrate with the conditions of the school environment, which also depends on his self-development and change in his behavior so that he can respond to new requirements. School, the student is obliged to rely on himself and to direct his behavior and to feel free and worth and interact with his school environment and what is in it, that is, he is affected by it and affects it and thus the individual feels belonging to the members of his group and achieves good school consensus and self-esteem A multidimensional concept that exists in varying degrees among individuals, which is An important element that falls within the self-concept and reflects the extent to which the individual feels his worth and competence, when individuals have positive attitudes towards themselves, their self-esteem is high, and when they have negative attitudes towards themselves, their self-esteem is low, in other words, self-esteem is the general assessment of the individual's condition As he realizes it himself. Motives for achievement It is a social expression of creation and the standards and values represented by the individual during his social
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More

Department Related Publications

  • Ahmed Samir Megahid Aboelhassan, "فاعلية طرق معادلة صورتى اختبار مبنى فى ضوء نظرية الذكاء الناجح لستيرنبرج وفقا لنظرية القياس التقليدية", جامعة المنصورة, 2014 More
  • Amira Mohamed Badr Mohamed Sallama, "المناخ المدرسى وعلاقته بجودة الحياة النفسية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية رياض الاطفال جامعة المنصورة, 2014 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student", جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022 More
Tweet