Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
النموذج البنائى لعوامل عزو النجاح و الفشل عند أداء مهام الذاكرة العاملة وعلاقتها باستراتيجيات الدراسة
Faculty
Education
Year:
2002
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
71- 174
Authors:
Adel Mohamed Mahmoud El Adl
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة بحوث كلية الآداب - جامعة المنوفية مجلة بحوث كلية الآداب - جامعة المنوفية
Volume:
13
Keywords :
النموذج البنائى لعوامل , النجاح , الفشل , أداء
Abstract:
The attribution theory is one of the active research fields during the past period, because of its importance on the daily lives of individuals. The attribution process is the process through which the individual tries to infer the motives and qualities of others by observing their apparent behavior, such as the interpretation of the behavior of teachers and students. Behavior plays an important role in understanding the relationship between the teacher and the student and how this relationship can be affected by a set of data such as the success or failure of the student. Academic success and failure is a very broad and complex concept because of its realistic results that are difficult to comprehend, each one can infer from it. On different things from what the other indicated, and each one according to the angle from which he looks at the problem, the professor can attribute his success to other external, internal reasons, and this is what prompted us to choose this topic and know the attribution of success and failure and the nature of the teacher-student relationship in relation to the student and The professor, according to the preliminary results, the professor attributes the reason for the student’s success to his skills and the way he presents the lessons and to the good relationship with the student. As for the failure, it is due to the student’s lack of understanding and his lack of discipline and that he is the one who does not want to work. As for the student, he attributes the reason for his failure to the way of dealing The teacher is with him, and it may create an atmosphere that is not good with the students, and the way he explains the lesson and assessment, and regarding success, they attribute it to internal reasons such as the effort made by him, and from here the result is that the educational relationship can affect the results of both parties
Author Related Publications
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009
More
Department Related Publications
Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "المواطنة لدى الشباب الجامعي وعلاقتها بكل من تقدير الذات والأمن النفسي لديهم إعداد أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل ساره السيد محيى عبد العظيم محمد مستشار ومدير المركز القومي للقياس والتقويم ", كلية التربيه النوعيه - جامعة المنوفيه, 2015
More
Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "رؤية مستقبلية لتطوير التعليم الفنى والتقنى في سيناء إعداد: أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل مدير مركز القياس والتقويم- جامعة الزقازيق", جامعة الزقازيق, 2014
More
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "الفروق في أبعاد تقدير نواتج التعلم لدى أعضاء هيئة التدريس بالجامعة في ضوء التخصص ومستوى كفاءتهم الذاتية في التدريس", جامعة الأزهر, 2016
More
Shery Saad Haliem Bektar Saad, "الصمود النفسى لدى طلبة الجامعة وعلاقته بكل من الحكمة و فاعلية الذات لديهم", بمجلة كلية التربية – جامعة بور سعيد, 2014
More
Shery Saad Haliem Bektar Saad, "الدافعية الاكاديمية وعلاقتها بالاندماج المدرسى لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", منشور بمجلة دراسات عربية فى علم النفس ، رابطة الاخصائيين النفسيين المصرية, 2015
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف