تنمية دافعية طلاب كليات التربية النوعية للدراسة من خلال التعليم اللاأكاديمي

Faculty Education Year: 2010
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 1- 25
Authors:
Journal: مؤتمر كلية التربية النوعية – جامعة المنصورة مؤتمر كلية التربية النوعية – جامعة المنصورة Volume:
Keywords : تنمية دافعية طلاب كليات التربية النوعية    
Abstract:
The traditional educational view was and still has some of its manifestations prevalent in many schools that view extracurricular activities as a waste of time and negatively affect academic achievement by preventing students from concentrating and going to continue their studies. , about extra-curricular activities and what is being achieved and practiced inside and outside the classroom in many schools, which shows that the concept of extra-curricular activities is still not rooted to the extent required in some private and public schools, which generates a problematic issue almost represented in the concept of extra-curricular activities and their position in the course of the educational process education in some schools. The psychological motive is a psychological and physiological force that stems from the soul and is moved by internal or external stimuli, which leads to the presence of an urgent desire to do a specific activity and continue with it until this desire is achieved and this motive is satisfied in a way that relieves psychological tension.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More

Department Related Publications

  • Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "المواطنة لدى الشباب الجامعي وعلاقتها بكل من تقدير الذات والأمن النفسي لديهم إعداد أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل ساره السيد محيى عبد العظيم محمد مستشار ومدير المركز القومي للقياس والتقويم ", كلية التربيه النوعيه - جامعة المنوفيه, 2015 More
  • Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "رؤية مستقبلية لتطوير التعليم الفنى والتقنى في سيناء إعداد: أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل مدير مركز القياس والتقويم- جامعة الزقازيق", جامعة الزقازيق, 2014 More
  • Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "الفروق في أبعاد تقدير نواتج التعلم لدى أعضاء هيئة التدريس بالجامعة في ضوء التخصص ومستوى كفاءتهم الذاتية في التدريس", جامعة الأزهر, 2016 More
  • Shery Saad Haliem Bektar Saad, "الصمود النفسى لدى طلبة الجامعة وعلاقته بكل من الحكمة و فاعلية الذات لديهم", بمجلة كلية التربية – جامعة بور سعيد, 2014 More
  • Shery Saad Haliem Bektar Saad, "الدافعية الاكاديمية وعلاقتها بالاندماج المدرسى لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", منشور بمجلة دراسات عربية فى علم النفس ، رابطة الاخصائيين النفسيين المصرية, 2015 More
Tweet