تنمية الدوافع المعرفية للطلاب باستخدام تكنولوجيا الوسائط المتعددة

Faculty Education Year: 2016
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 1-24
Authors:
Journal: ب مؤتمر تطوير التعليم المنعقد بمدارس طيبة بالتعاون مع الجمعية العربية للقياس والتقويم ب مؤتمر تطوير التعليم المنعقد بمدارس طيبة بالتعاون مع الجمعية العربية للقياس والتقويم Volume:
Keywords : تنمية الدوافع المعرفية للطلاب باستخدام تكنولوجيا    
Abstract:
The importance of multimedia programs is due to its excitement and diversity in the information-carrying media that in the past was the preserve of television. While the early personal computer systems were limited to texts and primitive forms of graphics, we find modern computers equipped with multimedia capabilities capable of issuing sounds and displaying video clips. And animations with a convincing degree of quality, turning them into tools for the production and presentation of educational, informational and entertainment programs, as well as for their traditional office functions. Since the learner learns best if more than one sense is involved in learning, multimedia addresses most of the senses and in different forms such as sound, image, video clips, written text and music. It helps to increase the learner's experience, making him more ready to learn and works to arouse the learner's interest and satisfy his need to learn. It also motivates the learner to interact more with the educational material and stimulate teamwork.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More

Department Related Publications

  • Ahmed Samir Megahid Aboelhassan, "فاعلية طرق معادلة صورتى اختبار مبنى فى ضوء نظرية الذكاء الناجح لستيرنبرج وفقا لنظرية القياس التقليدية", جامعة المنصورة, 2014 More
  • Amira Mohamed Badr Mohamed Sallama, "المناخ المدرسى وعلاقته بجودة الحياة النفسية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية رياض الاطفال جامعة المنصورة, 2014 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student", جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022 More
Tweet