Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
تشخيص وتقييم صعوبات التعلم
Faculty
Education
Year:
2016
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Adel Mohamed Mahmoud El Adl
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
1 عالم الكتب
Volume:
Keywords :
تشخيص وتقييم صعوبات التعلم
Abstract:
The book is located in five chapters. The first chapter dealt with the diagnosis and evaluation of learning difficulties in the kindergarten stage. As for the second chapter, the diagnosis and evaluation of learning difficulties was presented. in two axes; take up the first axis; Diagnosing learning difficulties, while the second axis dealt with the assessment of learning difficulties, and the third chapter dealt with the controversial divergence test in the diagnosis of learning difficulties, while the fourth chapter dealt with the response to intervention model as a qualitative model versus quantitative models in the diagnosis and evaluation of learning difficulties, and in the fifth chapter the dynamic assessment was presented As a new approach to evaluation in contrast to the classic evaluation, which was directed at many criticisms, the book was concluded by presenting the references that were used in preparing the book's topics.
Author Related Publications
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009
More
Department Related Publications
Elsaied Elfedaly Abdelmoteleb Elsebaiey, "العلاقة بين الانتباه المتمركز حول الذات وتقدير الذات لدى طالبات كلية العلوم والآداب بسراة عبيدة", مجلة كلية التربية بأسوان, 2012
More
Faten Farouk Abdelfattah Mosa, "التنبؤ بنمط القيادة لدى الموجهين التربويين من ذكائهم الروحي في العمل", الجمعية المصرية للدراسات النفسية, 2013
More
Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "اتجاه معلمي ومديري المدارس الابتدائية نحو دمج التلاميذ ذوي الإعاقة بمحافظة الشرقية", جمعية الثقافة من أجل التنمية بسوهاج بالتعاون مع جامعة سوهاج وأكاديمية البحث العلمي, 2015
More
Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "اتجاه معلمي ومديري المدارس الإبتدائية نحو دمج التلاميذ ذوي الإعاقة البسيطة في مدارس التعليم العام.", للجمعيه المصريه للدراسات النفسيه, 2016
More
Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "تقييم نظام التربية العملية بكليات التربية من وجهة نظر الطلاب المعلمين ومعلمي الصف بمصر (دراسة حالة على جامعة الزقازيق) إعداد أ.د/ محمدالمري محمدإسماعيل أستاذ علم النفس التربوي ومدير مركز القياس والتقويم بجامعة الزقازيق - مصر مستخلص ال", كلية التربيه النوعيه - جامعة المنوفيه, 2016
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف