فعالية التقييم الاليكتروني باستخدام الاختبار المعتمد على الحاسب الآلي في تطوير عمليات التعليم والتعلم

Faculty Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 1- 17
Authors:
Journal: المؤتمر الدولي بالتعاون بين أكاديمية طيبة للعلوم والتكنولوجيا والجمعية العربية للقياس والتقويم المؤتمر الدولي بالتعاون بين أكاديمية طيبة للعلوم والتكنولوجيا والجمعية العربية للقياس والتقويم Volume:
Keywords : فعالية التقييم الاليكتروني باستخدام الاختبار المعتمد    
Abstract:
There are two types of computer-based tests: the standard computer-based test (CBTs), and the computer-based test adapted to the applicant’s ability to test (CATs). The test has a fixed methodology as is the case in the original hard copies of the test, in other words, all applicants to take this computer-based test answer the questions in the same order in which the questions are presented in the hard copy. In the computer-adapted test for CAT student ability, the test performers answer different sets of questions, which are asked to them based on their levels, as their answer to a question affects the quality of the following questions that the computer chooses for them. A little more than the first, and vice versa, if the answer is wrong, the computer will choose a less difficult question, hence the name "adaptive test". The possibility of a computer-based test in assessment includes a significant positive impact on teaching and learning processes
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More

Department Related Publications

  • Ahmed Samir Megahid Aboelhassan, "فاعلية طرق معادلة صورتى اختبار مبنى فى ضوء نظرية الذكاء الناجح لستيرنبرج وفقا لنظرية القياس التقليدية", جامعة المنصورة, 2014 More
  • Amira Mohamed Badr Mohamed Sallama, "المناخ المدرسى وعلاقته بجودة الحياة النفسية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية رياض الاطفال جامعة المنصورة, 2014 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "تأثير اختلاف ترتیب مفردات الاختبار التحصيلي مرجعي المحك على معاملات الصعوبة والتمییز لمفردات الاختبار والأداء الأكاديمي وفق نظرية الاستجابة للمفردة لدى طلاب كلیة التربیة", جامعة بنها - كلية التربية, 2018 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "The Effect of Some Different Types of Learning within Training Programs in Terms of Self-Determination Theory of Motivation on Developing Self-Academic Identity and Academic Buoyancy and Decreasing of Mind Wandering among University Student", جامعة سوهاج - كلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021 More
  • Mohamed Mostafa Abdelhamed Mohamed Elewa, "Modeling Causal Relationships between Academic Adjustment, Academic Striving and Future Expectations on Psychological Resilience and Cognitive Modifiability among Elementary School Students", مجلة كلية التربية. بني سويف, 2022 More
Tweet