Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
تنمية المرونة المعرفية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية باستخدام استراتيجيات ما وراء التعلم
Faculty
Education
Year:
2018
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
111ـ 159
Authors:
Adel Mohamed Mahmoud El Adl
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية تربية الاسماعيلية، جامعة قناة السويس مجلة كلية تربية الاسماعيلية، جامعة قناة السويس
Volume:
32
Keywords :
تنمية المرونة المعرفية , تلاميذ المرحلة الإعدادية
Abstract:
Meta learning strategies necessary for successful learning. Students ear with severe difficulty in learning the problems of lack of these strategies, because they can not develop the way learning or change the strategies that they use, what is Meta learning provides students with the basic process of change capabilities and focus on how to control and regulate the learner himself to learn better, and this is the heart of cognitive flexibility, meaning that training on what strategies will increase the ability of the learner to picking and choosing the strategy optimized for learning in any position, To provide them with understanding, time and effort during the learning without cognitive load on the working memory , so the present research take care to examine: the Effectiveness of program based on Meta learning strategies to the development of cognitive flexibility and reduce cognitive load among perp school students). has been a theoretical framework on research variables which is Meta learning strategies, cognitive flexibility, cognitive loud, as has been the integration of a range of research within the theoretical framework, has also been dealt with the relationship between research variables, and research related to the topic of the present research, it was offered in two axes, followed by comment in all related research in terms of the target and sample tools and statistical methods and the results that have been reached, and therefore it has been formulated
Author Related Publications
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015
More
Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009
More
Department Related Publications
Faten Farouk Abdelfattah Mosa, "المعتقدات المعرفية وعلاقتها بكل من ما وراء المعرفة والتحكم الداخلى لدى طلاب كلية التربية", رابطة الاخصائيين النفسيين المصرية ( رانم), 2013
More
Somia Ahmed Mohamed Alie, "قياس ادراك الأنساق القيمية لطالبات جامعة تبوك (دراسة مسحية)", جامعة بنها, 2013
More
Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "سمة ما وراء المزاج لدى العاديين وذوي صعوبات التعلم من طلبة المرحلة الثانوية", جامعة بنها, 2016
More
Shery Saad Haliem Bektar Saad, "الرفاهية النفسية والذكاء الانفعالي لدى طلبة المرحلة الثانوية العامة (دراسة تنبؤية)", بمجلة كلية التربية – جامعة بنى سويف, 2012
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف