Defining and determining intellectual disability (intellectual developmental disorder): Insights from Dsm-5

Faculty Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 51- 54
Authors:
Journal: International Journal of Psycho-Educational Sciences International Journal of Psycho-Educational Sciences Volume: 8
Keywords : Defining , determining intellectual disability (intellectual developmental    
Abstract:
Over years, the terms used to identify intellectual disability, which was previously known as “mental retardation,” have changed. This has been due to the heavy stigma associated with bearing its label (Tassé & Mehling, in press). This article examines defining and determining intellectual disability (intellectual developmental disorder). The focus is on the Diagnostic Criteria in DSM-5 diagnostic features, associated features supporting diagnosis, and prevalence are discussed.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More

Department Related Publications

  • Faten Farouk Abdelfattah Mosa, "المعتقدات المعرفية وعلاقتها بكل من ما وراء المعرفة والتحكم الداخلى لدى طلاب كلية التربية", رابطة الاخصائيين النفسيين المصرية ( رانم), 2013 More
  • Somia Ahmed Mohamed Alie, "قياس ادراك الأنساق القيمية لطالبات جامعة تبوك (دراسة مسحية)", جامعة بنها, 2013 More
  • Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "سمة ما وراء المزاج لدى العاديين وذوي صعوبات التعلم من طلبة المرحلة الثانوية", جامعة بنها, 2016 More
  • Shery Saad Haliem Bektar Saad, "الرفاهية النفسية والذكاء الانفعالي لدى طلبة المرحلة الثانوية العامة (دراسة تنبؤية)", بمجلة كلية التربية – جامعة بنى سويف, 2012 More
Tweet