Effects of a Group E-Therapy Program on Improving Social Skills of Children with ASD

Faculty Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 411-416
Authors:
Journal: Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment Volume:
Keywords : Effects , , Group E-Therapy Program , Improving Social    
Abstract:
The purpose was to investigate the effectiveness of a group E-therapy program on improving children's social skills with ASD. Participants were (16) children between the ages of Six and eleventh. A pre-post design was used to examine the effectiveness of group therapy on developing social skills in children with Autism. Stone's social skills Scale was administered to assess children's social skills with autism spectrum disorder as a pre-post-test. The group therapy strategies were performed on the experimental group by their actual teacher during an exact 8-week lesson period with 50-minute sessions three times per week. The Z-value results for the differences in the mean post-test scores between the experimental and control groups in social skills. The table shows that the value of (Z) ranged between (2.809 - 3.354). These values are significant at (0.01) level in favor of the experimental group. The value of (Z) in Table 2 ranged between (2.617 - 2.711), which are significant values at the level (0.01). This indicates that group therapy had a positive effect on social skills in children with ASD.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "السلوك الاجتماعي الايجابي وعلاقته بكل من الأمن النفسي والتشوهات الفكرية لدى طلاب كلية التربية وكلية التربية الرياضية (دراسة مقارنة)", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "الكفاءة المهنية للمعلم وفعالية النظام التربوى فى تحديد نوعية أجيال المستقبل", جامعة 6 أكتوبر, 2017 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "صعوبات التعلم الأكاديمية والنمائية", عالم الكتب, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فعالية استخدام التعلم الالكتروني في تنمية التفكير الناقد والقدرة على حل المشكلات", جامعة الزقازيق, 2009 More

Department Related Publications

  • Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "مستوى الانتماء الوطني لدي طلاب جامعة في ضوء متغيري الجنس والتخصص الأكاديمي", كلية التربية النوعية- جامعة المنوفية, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فاعلية دور الجمعيات الأهلية في تحقيق حاجات أولياء أمور الأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة", كلية التربية جامعة الزقازيق, 2015 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "فاعلية بعض آليات علم النفس الإيجابي في رفع مستوى الدافعية للدراسة لدى ذوات صعوبات التعلم من المرحلتين الابتدائية والمتوسطة بدولة الكويت", كلية التربية ـ جامعة الزقازيق, 2013 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "التعلم الاليكتروني ضرورة حتمية لبناء المتميزين في مدارس المستقبل", كلية تربية - جامعة بور سعيد, 2009 More
  • Adel Mohamed Mahmoud El Adl, "The effects of using an Electronic Interactive Whiteboard in Developing students’’ Attitude, Cognitive Motivation and Academic achievement", Effectiveness of Electronic Interactive Whiteboard Use in Developing the Attitude Towards Study, Cognitive Motivation and Academic Achievement, 2019 More
Tweet