برامج التكاتف الأكاديمي وآليات تحقيقه باستخدام مدخل مجتمعات التعلم بالأقسام العلمية بجامعة نورث كارولينا الأمريكية ، وإمكان الإفادة منها بالجامعات المصرية.

Faculty Education Year: 2019
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة الدولية للأداب والعلوم الإنسانية والاجتماعية المجلة الدولية للأداب والعلوم الإنسانية والاجتماعية Volume:
Keywords : برامج التكاتف الأكاديمي وآليات تحقيقه باستخدام    
Abstract:
In light of what happened from the demographic changes in the faculty Egyptian universities during the past decades, members, and associated with the nature of the professorship and work the university, which must be understood in the light of all of the working life and profession. Universities in the United States has sought to develop theoretical frameworks of communities of learning, putting procedures and practices for professional development within the scientific departments in accordance with specific insights, and dominated by a form of togetherness to achieve academic and professional bonding. Using a comparative approach with its descriptive and analytical examination of this phenomenon within the Egyptian universities and stand on the similarities and differences between them and the University of North Carolina experience as a model for United States universities, in order to benefit from them. The study wondered: How can achieve academic entrance togetherness using professional learning communities? to facilitate the integration of faculty members aiding scientific departments at universities. The study concluded conceived proposal emphasizes that unite academic reform and change the Platform for Action Project scientific departments, and the essence of the suit aimed at the renewal of scientific, professional and social practices among colleagues university context.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mohamed Ahmed Awad Mustaafa, "دور الذكاء العاطفي في تجويد الالتزام التنظيمي لدى العاملين بمديرية التربية والتعليم بمحافظة الشرقية ، دراسة ميدانية.", مجلة كلية التربية جامعة بنها, 2019 More
  • Mohamed Ahmed Awad Mustaafa, "القيادة الابداعية كمدخل لتحقيق الرشاقة التنظيمية بالمدارس الثانوية الصناعية نظام السنوات الثلاث في محافظة الشرقية " دراسة ميدانية "", المجلة التربوية لكلية التربية جامعة سوهاج, 2022 More
  • Mohamed Ahmed Awad Mustaafa, "تحسين المناخ التنظيمي بالمدارس الثانوية العامة بمحافظتي الشرقية والدقهلية للحد من ضغوط العمل الوظيفية ، دراسة ميدانية.", المجلة الدولية للعلوم التربوية والنفسية, 2020 More
  • Mohamed Ahmed Awad Mustaafa, "دراسة تقويمية لإدارة الأداء المؤسسي بمركز القياس والتقويم بجامعة الزقازيق.", مجلة تطوير الأداء الجامعي بجامعة المنصورة, 2020 More
  • Mohamed Ahmed Awad Mustaafa, "تطوير إدارة مجالات الشراكة بجامعة الزقازيق في ضوء خبرة بعض الجامعات الاسترالية والأمريكية.", المجلة التربوية لكلية التربية جامعة سوهاج, 2022 More

Department Related Publications

  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "مؤشر التعلم المركب لقياس التعلم مدى الحياة فى كندا وإمكانية الإفادة منه فى مصر", الجمعية المصرية للتربية المقارنة والإدارة التعليمية, 2016 More
  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "دراسة مقارنة لمجتمعات الممارسة في جامعات بعض الدول الأجنبية وإمكانية الإفادة منها في مصر.", كلية التربية ، جامعة سوهاج, 2020 More
  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "المدارس الجاذبة وتطبيقاتها في التعليم الثانوي في بعض الولايات المتحدة الأمريكية وإمكان الإفادة منها في مصر.", كلية التربية بجامعة سوهاج, 2020 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "ممارسات التربية الخاصة للأطفال الذين يعانون من اضطرابات طيف التوحد في المملكة المتحدة ومصر: دراسة مقارنة", المؤسسة الدولية لآفاق المستقبل, 2021 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "دراسة مقارنة لتطبيقات التعليم عبر الوطني في جامعات كل من الصين و استراليا وإمكان الإفادة منها في مصر.", كلية التربية - جامعة سوهاج, 2021 More
Tweet