تقويم الاختبارات المصححة آليًا والاختبارات المصححة يدويًا واتجاه طلبة الفرقة الرابعة شعبة علم النفس التربوى نحوهما.

Faculty Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية جامعة بنى سويف مجلة كلية التربية جامعة بنى سويف Volume:
Keywords : تقويم الاختبارات المصححة آليًا والاختبارات المصححة    
Abstract:
The research aims to identify the advantages and disadvantages of the electronic correlated tests and the advantages and disadvantages of the manually correlated tests that used to assess student results from the students point of view, as well as to identify the students attitudes towards these tests and to identify the differences in the students results according to the method of correlation, the research applied at (104) students from the students at the fourth year in the educational psychology division at the faculty of education Zigzag University in the first semester, two tests were applied to them, one of them was corrected electronically and the second was corrected manually, reliability and validity of both tests were calculated and by use appropriate statistical methods, such as repetition, percentages an T teste, the results showed a number of advantages and disadvantages for the electronic correlated tests and the manually correlated tests from the students, the results showed also that the attitudes of students at the fourth year in the educational psychology division towards tests corrected electronically was positive, the results showed also that there are differences between the students results on both tests in favor of the electronic corrected tests, and also a number of recommendations and proposed research were proposed.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ihsan Shokry Attia Hegazy, "اتجاهات القيادات التعليمية نحو البحوث التربوية والنفسية", مجلة كلية التربية جامعة الزقازيق, 2021 More
  • Ihsan Shokry Attia Hegazy, "المرونة المعرفية وعلاقتها بتقرير الذات لدى العاديين وذوى صعوبات التعلم من تلاميذ الصف الثانى الاعدادى", الجمعية المصرية للدراسات النفسية, 2021 More
  • Ihsan Shokry Attia Hegazy, "نمذجة العلاقات السببية بين رأس المال النفسي والتكيف المهني والنجاح المهني لدى معلمي المرحلة الابتدائية", مجلة كلية التربية جامعة بور سعيد, 2021 More
  • Ihsan Shokry Attia Hegazy, "التنبؤ بالاحتراق التعليمى من ضغوط الحياة وفاعلية الذات لدى تلاميذ المدارس الحكومية والخاصة بالصفين الأول والثانى الاعدادى", مجلة دراسات عربية فى التربية وعلم النفس, 2017 More
  • Ihsan Shokry Attia Hegazy, "الذاكرة الانفعالية والشفقة بالذات وعلاقتهما ببعض المتغيرات الديموجرافية لدى طلبة الجامعة", مجلة كلية التربية جامعة بنى سويف, 2017 More

Department Related Publications

  • Faten Farouk Abdelfattah Mosa, "الكفاءة الاجتماعية وعلاقتها بالنوع والعمر وقدرات طفل ما قبل المدرسة", كلية التربية- جامعة الزقازيق, 2006 More
  • Somia Ahmed Mohamed Alie, "" بعض المشكلات السلوكية والأكاديمية الشائعة لدى طالبات كليتي العلوم والتربية والآداب بجامعة تبوك "", جامعة بني سويف, 2009 More
  • Somia Ahmed Mohamed Alie, "العلاقة بين الذكاء الوجداني والعوامل الخمسة الكبرى في الشخصية لدى طلاب الجامعة", جامعة بني سويف, 2007 More
  • Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "استخدم بعض شبكات التواصل الاجتماعي لدى عينة من طلاب وطالبات الجامعة في المستويات الدراسية المختلفة. إعداد أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل د/ هنية السيد محمد الجمل مستشار ومدير المركز القومي للقياس والتقويم مدير إدارة تنسيق الوظائف القيادية ", كلية التربيه النوعيه - جامعة المنوفيه, 2015 More
  • Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "العلاقة بين الانتباه المتمركز حول الذات وتقدير الذات لدى طالبات كلية العلوم والآداب بسراة عبيدة", جامعة أسوان - مصر, 2012 More
Tweet