Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
الألكسيثيميا وعلاقتها بتقدير الذات لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم
Faculty
disability sciences and rehabilitation
Year:
2019
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Doaa Mohamed Hassan Khattab
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة الطفولة والتربية- بكلية التربية للطفولة المبكرة- جامعة الإسكندرية مجلة الطفولة والتربية- بكلية التربية للطفولة المبكرة- جامعة الإسكندرية
Volume:
Keywords :
الألكسيثيميا وعلاقتها بتقدير الذات , التلاميذ , صعوبات
Abstract:
The search aimed to identify the relation–ship between alexithymia and self–esteem. in students with learning disabilities, Participants were 80 (35 male – 45 Female), 5 th grade,their ages ranged from (10 – 12), search tools: mental ability test, by Farouk Abdul – Fatah (1989), quick neurological screening test, by Abdul Wahaab Kamel (1999), alexithymia scale (by researcher), self – esteem scale (by researcher). The results showed that: there was a statistically significant negative correlational relationship between alexithymia and self – esteem, there were statistically significant difference between the mean degrees of low and high alexithymia in self – esteem in favor of low alexithymia, there were statistically significant difference between students with learning disabilities according to gender in alexithymia in favor of males, there were no statistically significant difference between students with learning disabilities according to gender in self – esteem, there were certain dimensions of alexithymia that can predict dimensions and total score of self – esteem.
Author Related Publications
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج تدريبي لتنمية بعض المهارات الاجتماعية في تحسين جودة الحياة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم", جامعة بنها, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج إرشادي معرفي سلوكي لتنمية الذكاء الوجداني في خفض سلوك التنمر المدرسي لدى التلاميذ ذوي صعوبات التعلم", بكلية علوم الإعاقة والتأهيل – جامعة الزقازيق, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج تدريبى لتنمية مهارات تقرير المصير فى تحسين الثقة بالنفس لدى طلاب المرحلة الإعدادية ذوى صعوبات التعلم", جامعة بنها, 2020
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج إرشادي معرفي سلوكي لتنمية الصمود النفسي في خفض الضغوط النفسية لدى طلاب المرحلة الإعدادية ذوي صعوبات التعلم", بكلية التربية- جامعة عين شمس, 2021
More
Doaa Mohamed Hassan Khattab, "فعالية برنامج إرشادي قائم على اليقظة العقلية في خفض القلق الاجتماعي لدى طلاب المرحلة الإعدادية ذوي صعوبات التعلم", بكلية علوم ذوى الاحتياجات الخاصة - جامعة بنى سويف, 2021
More
Department Related Publications
Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "العدالة الأكاديمية لأعضاء هيئة التدريس كما يدركها الطلاب وعلاقتها بالاندماج الجامعي لديهم.", كلية التربية - جامعة بنها, 2018
More
Ghada Mohamed Ahmed Shehata, "تكامل مدخلي القياس محكي المرجع ونظرية الاستجابة للمفردة في تقييم المهارات الابتكارية في مادة العلوم لدى تلاميذ الصف الأول الإعدادي.", كلية التربية - جامعة سوهاج, 2020
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف