تطبيقات التعلم المخصص في التعليم الثانوي في بعض الخبرات الأجنبية و إمكان الإفادة منها في مصر

Faculty Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة بعنوان دراسات تربوية وإجتماعية كلية التربية - جامعة حلوان Volume:
Keywords : تطبيقات التعلم المخصص , التعليم الثانوي , , الخبرات    
Abstract:
Applications of Customized learning in secondary education in some foreign experiences and the possibility of benefiting from them in Egypt. Dr. viola Mounir Abdou Mansour. Abstract This study basically aimed at stating a framework that can contribute in benefiting from the features of the applications of customized learning in secondary education in some foreign experiences and the theoretical framework in setting proposed procedures for the application of customized learning in secondary schools in the Arab Republic of Egypt, in line with the nature of the Egyptian society, and the study used the George Bereday approach For comparative studies, The study presented a set of steps, starting with the general framework of the study, then theoretical foundations about customized Learning, as well as the study viewed the some foreign experiences of United States of America, United Kingdom and China in the applications of customized learning in secondary education, then a presentation of the similarities and differences of experiences in the light of the concepts of social sciences then an analysis of the Egyptian efforts in developing of general secondary education in light of the concept of customized learning, then the last step included proposed procedures for the application of customized learning In secondary schools in the Arab Republic of Egypt in light of the experiences of some foreign countries, and requirements of Egyptian society. Key words :Customized learning – Electronic learning – Professional development.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Viola Monier Abdou Mansour, "ممارسات التربية الخاصة للأطفال الذين يعانون من اضطرابات طيف التوحد في المملكة المتحدة ومصر: دراسة مقارنة", المؤسسة الدولية لآفاق المستقبل, 2021 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "دراسة مقارنة لتطبيقات التعليم عبر الوطني في جامعات كل من الصين و استراليا وإمكان الإفادة منها في مصر.", كلية التربية - جامعة سوهاج, 2021 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "الشراكة بين المدرسة والجامعة فى ضوء خبرة الولايات المتحدة الأمريكية وإمكانية الإفادة منها فى مصر", كلية التربية /جامعة كفر الشيخ, 2014 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "المدارس الثانوية للمتفوقين في العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات وتطبيقاتها بالولايات المتحدة الأمريكية وإمكانية الإفادة منها في مصر", الجمعية المصرية للتربية المقارنة و الاادارة التعليمية, 2016 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "الكراسي البحثية في ضوء خبرات كل من جنوب أفريقيا و المملكة العربية السعودية و ألمانيا لخدمة المجتمع وإمكانية الإفادة منها في مصر", كلية التربية - جامعة سوهاج, 2019 More

Department Related Publications

  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "مؤشر التعلم المركب لقياس التعلم مدى الحياة فى كندا وإمكانية الإفادة منه فى مصر", الجمعية المصرية للتربية المقارنة والإدارة التعليمية, 2016 More
  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "دراسة مقارنة لمجتمعات الممارسة في جامعات بعض الدول الأجنبية وإمكانية الإفادة منها في مصر.", كلية التربية ، جامعة سوهاج, 2020 More
  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "المدارس الجاذبة وتطبيقاتها في التعليم الثانوي في بعض الولايات المتحدة الأمريكية وإمكان الإفادة منها في مصر.", كلية التربية بجامعة سوهاج, 2020 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "ممارسات التربية الخاصة للأطفال الذين يعانون من اضطرابات طيف التوحد في المملكة المتحدة ومصر: دراسة مقارنة", المؤسسة الدولية لآفاق المستقبل, 2021 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "دراسة مقارنة لتطبيقات التعليم عبر الوطني في جامعات كل من الصين و استراليا وإمكان الإفادة منها في مصر.", كلية التربية - جامعة سوهاج, 2021 More
Tweet